عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

28 / 11 / 1402

5 کاربرد مهم هارد اکسترنال

5 کاربرد مهم هارد اکسترنال

5 کاربرد مهم هارد اکسترنال

بدون شک این روزها بخش بزرگی از زندگی روزمره ما تحت تاثیر کامپیوتر است. ما از رایانه برای ذخیره تصاویر و ویدیوها، انجام کارها و برقراری ارتباط با دوستان از طریق اینترنت استفاده می کنیم. هیچ یک از این موارد بدون داشتن هارد دیسک امکان پذیر نیست.

هارد دیسک بخشی است که تمام اطلاعات را در کامپیوتر شما ذخیره می کند. این اطلاعات می تواند فایل های شخصی یا نرم افزار تخصصی شما باشد. هارد دیسک در واقع مرکزی است که زندگی دیجیتال ما را حفظ می کند.

متاسفانه فضای ذخیره سازی در هارد دیسک ها نامحدود نیست. اگرچه ظرفیت 500 گیگابایتی ممکن است برای اکثر کاربران کافی باشد، اما اگر با فایل های حجیم مانند فیلم ها، بازی ها و فایل های برنامه های ویرایش تصویر و ویدیو با کیفیت بالا کار می کنید، احتمالا این فضا خیلی زود پر خواهد شد. خوشبختانه، شما همیشه گزینه هارد اکسترنال را دارید.

در ادامه قصد داریم به 5 مورد از بهترین کاربرد هارد اکسترنال اشاره کنیم:

صرفه جویی

پشتیبان گیری

ویرایش فایل های دیجیتال

به اشتراک گذاری اطلاعات

بازی کردن

بله، درست است، شما می توانید بسیاری از کارها را با هارد اکسترنال خود علاوه بر فضای ذخیره سازی انجام دهید. اجازه دهید این 5 کاربرد را بیشتر توضیح دهیم.


ذخیره سازی سخت خارجی

هاردهای اکسترنال اساساً برای ذخیره سازی اطلاعات طراحی شده اند. هر کامپیوتر، چه یک سیستم دسکتاپ یا یک لپ تاپ، یک هارد دیسک داخلی دارد.

هارد اکسترنال Slim E Data

بیشتر هارد دیسک ها بین 250 گیگابایت تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهند. اگرچه این مقدار برای یک کاربر معمولی کافی است، اما اگر از رایانه خود به عنوان ایستگاه کاری استفاده می کنید و با نرم افزارهای طراحی و ویرایش فیلم و عکس کار می کنید، احتمالاً به بیش از 500 گیگابایت فضا نیاز خواهید داشت.

با اتصال هارد اکسترنال به کامپیوتر می توانید در هر زمان و مکانی به اطلاعات ذخیره شده در آن دسترسی داشته باشید. می توانید از هارد دیسک های خارجی برای ذخیره فایل هایی که به طور مداوم به آنها نیاز ندارید استفاده کنید. این فایل ها می توانند عکس ها و فیلم های قدیمی، اطلاعات ضبط شده یا آرشیو شده، پروژه ها و نمونه کارهای شما باشند.


افزایش ظرفیت دیسک با هارد اکسترنال

علاوه بر استفاده از هارد اکسترنال، می توانید فضای ذخیره سازی موجود در هارد دیسک سیستم خود را نیز افزایش دهید. این را می توان برای کاربران ویندوز 10 با استفاده از ابزار Storage Sense انجام داد. این ابزار به طور خودکار فایل های موقت ذخیره شده روی هارد دیسک را شناسایی کرده و آنها را حذف می کند. برای فعال کردن ابزار Storage Sense مراحل زیر را دنبال کنید:

کلید Windows را روی صفحه کلید فشار دهید یا روی نماد ویندوز در گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید

روی نماد چرخ دنده (تنظیمات) کلیک کنید.

در این صفحه بر روی گزینه (System) کلیک کنید

در پنجره System، تب (Storage) را انتخاب کنید


هارد اکسترنال قابل حمل برای سفر

اگر اهل سفر هستید و مدام در حال حرکت هستید، می توانید با خرید یک هارد اکسترنال قابل حمل تمام عکس ها و فیلم های خود را در آن ذخیره کنید و در طول سفر با خود ببرید. اگرچه می توانید به راحتی تمامی تصاویر و فیلم های مورد علاقه خود را مستقیماً روی هارد دیسک لپ تاپ یا حتی حافظه داخلی گوشی هوشمند خود ذخیره کنید، اما اگر تعداد این فایل ها زیاد باشد، فضای هارد دیسک یا حافظه داخلی گوشی به سرعت پر می شود

با استفاده از هارد اکسترنال می توانید تعداد بسیار بیشتری از این فایل ها را ذخیره کنید و نگران پر شدن هارد لپ تاپ خود در طول سفر نباشید.


پشتیبان گیری با هارد اکسترنال

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای محافظت از داده های خود انجام دهید، پشتیبان گیری منظم از آنها است. نسخه پشتیبان در واقع یک کپی از اطلاعات ذخیره شده در هارد دیسک شما است تا در صورت بروز هر گونه مشکلی به اطلاعات شما آسیبی وارد نشود.

رطوبت، ضربه، افتادن هارد دیسک و ویروس های کامپیوتری می تواند به کامپیوتر آسیب برساند و هارد دیسک را از بین ببرد. علاوه بر این، اگر کامپیوتر شما دزدیده شود، اطلاعات خود را از دست خواهید داد! به همین دلیل، مهم است که همیشه یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود در هارد اکسترنال داشته باشید.

این قابلیت امکان پشتیبان گیری در چند ساعت را در اختیار کاربر قرار می دهد.

برای استفاده از این قابلیت، باید توجه داشته باشید که هارد اکسترنال همیشه به کامپیوتر متصل است.

برای حداکثر حفاظت، بهتر است داده های پشتیبان را در دو فضای ذخیره سازی مختلف ذخیره کنید. برای پشتیبان گیری کارآمدتر می توانید از ترکیب فضای ابری و هارد اکسترنال استفاده کنید.


ویرایش فایل های دیجیتال

هارد اکسترنال برای ویرایش فایل های دیجیتال بسیار مهم است. اما منظور ما از ویرایش فایل های دیجیتال چیست؟

ویرایش ویدئو، ویرایش تصویر، تصویربرداری دیجیتال، رندر سه بعدی، ویرایش صدا و شبیه سازی های پیشرفته از جمله مواردی هستند که فضای زیادی را برای ذخیره فایل های آنها اشغال می کنند و همچنین نیاز به قدرت پردازش بالایی دارند.

اگرچه بیشتر کار توسط پردازنده و پردازنده گرافیکی سیستم شما انجام می شود، اما ذخیره اطلاعات مربوط به آنها نیز توسط هارد اکسترنال انجام می شود و از این رو بسیار مهم است.


ترتیب RAID

RAID در واقع مخفف "Redundant Array of Independent Disks" است. اساسا، شما دو یا چند هارد دیسک را به هم متصل می کنید تا به عنوان یک هارد دیسک کار کنند. شما می توانید از آرایش RAID برای ذخیره داده ها به طور همزمان بر روی چندین هارد دیسک استفاده کنید. در این شرایط اگر مشکلی برای یکی از هارد دیسک ها پیش بیاید، هارددیسک های دیگر از اطلاعات شما محافظت خواهند کرد.

وقتی از نرم افزارهای تخصصی با برنامه هایی که نیاز به پردازش داده دارند استفاده می کنید، احتمال خراب شدن هارد سیستم افزایش می یابد. خرابی هارد دیسک می تواند منجر به از دست رفتن تمام داده های ذخیره نشده جدید شود.

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این اتفاق استفاده از آرایه RAID است. اگر در فضای کاری ویرایش فایل های دیجیتال تازه کار هستید، توصیه می کنیم در مورد پیکربندی یک آرایه RAID تحقیق کنید.


دیسک خراش خارجی

دیسک خراش در واقع هر دیسک سختی است که یک نرم افزار از آن برای ذخیره اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کند. اکثر کامپیوترها فقط یک هارد دیسک دارند، بنابراین تنها دیسک Scratch موجود در نرم افزار همان هارد دیسک است. اگر قصد دارید فایل های دیجیتال را ویرایش کنید، استفاده از هارد اکسترنال به عنوان دیسک اسکرچ می تواند مفید باشد.

هارد کامپیوتر شما احتمالا حاوی نرم افزار، فایل های شخصی و اطلاعات متفرقه زیادی است. هنگام ویرایش فایل های دیجیتال، تعداد زیادی فایل موقت روی هارد دیسک ذخیره می شود و به این ترتیب فضای هارد دیسک ممکن است به طور کامل پر شود.

با اتصال یک هارد اکسترنال به سیستم و تعیین آن به عنوان Scratch Disk می توانید فایل های مورد نیاز نرم افزار را روی آن ذخیره کنید. این به آزاد کردن فضای ذخیره سازی برای ویرایش فایل های دیجیتالی سنگین کمک می کند.


به اشتراک گذاری اطلاعات

هارد اکسترنال یک راه حل عالی برای انتقال حجم زیاد فایل است. محبوب ترین روش هایی که کاربران برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند.

اما از طرفی در صورت استفاده از هارد اکسترنال امکان انتقال فایل های بیشتری با سرعت بسیار بالاتری وجود دارد. اگر قصد دارید داده ها را از رایانه قدیمی خود به رایانه جدید منتقل کنید یا اگر قرار است اطلاعاتی را در اختیار شریک تجاری یا مشتری قرار دهید، هارد اکسترنال یکی از بهترین و آسان ترین روش ها است.

کافیست اطلاعات مورد نظر را در هارد اکسترنال قرار دهید و هر زمان که خواستید اطلاعات را به کامپیوتر جدید خود منتقل کنید. در واقع هارد اکسترنال همان فلش مموری است اما با ظرفیت ذخیره سازی بسیار بیشتر!

نکته حرفه ای: بهترین هارد دیسک های اکسترنال موجود در بازار از رابط های اتصال سریع مانند Thunderbolt و USB-C استفاده می کنند.


بازی کردن

بازی های جدید از جزئیات گرافیکی بسیار خوبی بهره می برند و به دلیل حجم زیادی از اطلاعاتی که باید در هنگام نصب روی هارد دیسک ذخیره شوند، نسبت به قبل به فضای ذخیره سازی قابل توجهی نیاز دارند. اگر یک گیمر حرفه ای هستید و قرار است هارد سیستم شما پر از بازی های مختلف باشد، یک هارد اکسترنال تهیه کنید و از آن برای ذخیره بازی ها استفاده کنید.

اگر قصد دارید از هارد اکسترنال برای بازی استفاده کنید، مطمئن شوید که مدل انتخابی از یک رابط پرسرعت مانند Thunderbolt یا USB Type-C استفاده می کند. پورت USB Type-A سرعت بسیار کمی دارد و نمی تواند اطلاعات را با سرعت مناسب به سیستم منتقل کند. این باعث می شود که شما در هنگام انجام بازی تاخیر نسبتا زیادی را تجربه کنید.

اما از طرفی پورت های جدید مانند Thunderbolt و USB Type-C سرعت بسیار بالایی دارند و می توانید از بازی های جدید با حداقل تاثیر منفی بر عملکرد سیستم لذت ببرید. همچنین می توانید از هارد اکسترنال به عنوان فضای ذخیره سازی کنسول های بازی استفاده کنید. کافیست اطلاعات مورد نظر را در هارد اکسترنال قرار دهید و هر زمان که خواستید اطلاعات را به کامپیوتر جدید خود منتقل کنید. در واقع هارد اکسترنال همان فلش مموری است اما با ظرفیت ذخیره سازی بسیار بیشتر!

نکته حرفه ای: بهترین هارد دیسک های اکسترنال موجود در بازار از رابط های اتصال سریع مانند Thunderbolt و USB-C استفاده می کنند.


خرید هارد اکسترنال 

شما می توانید برای خرید انواع هارد اکسترنال با بهترین قیمت و نازل ترین خدمات پس از فروش به وب سایت امارات رایان مراجعه کنید.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید