عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

01 / 12 / 1402

مزایا و معایب استفاده از سوئیچ poe

مزایا و معایب استفاده از سوئیچ poe

مزایا و معایب استفاده از سوئیچ poe

عملکرد سوئیچ های مدیریت نشده بسیار ساده است و کاربران به راحتی می توانند اجزای شبکه را به سوئیچ متصل کنند، پس از نصب آن، تمامی قطعات متصل شده و سوئیچ از لحظه اتصال دستگاه ها به آن شروع به کار می کند. این امر باعث راحتی کاربران و کار مجموعه می شود، زیرا کاربران می توانند سوئیچ را در مکانی قرار دهند و آن را به حال خود رها کنند، زیرا نیاز به تنظیمات و کار خاصی ندارند. 

سوئیچ های مدیریتی کمی پیچیده تر از سوئیچ های غیر مدیریتی هستند و می توانند از طریق وب یا برنامه وارد صفحه تنظیمات سوئیچ شوند و برخی از ویژگی های آن را فعال یا غیرفعال کنند و همچنین در صورت نیاز به آپدیت و سایر برنامه های سوئیچ، سیستم عامل آن را به روز کنند. به عنوان تنظیم از دسترسی به پهنای باند، VLAN و غیره استفاده کنید.

حال که به معرفی و ارائه توضیحاتی در مورد انواع سوئیچ های شبکه پرداختیم، لازم است به مشکلات سوئیچ های شبکه اشاره کنیم. مشکلات سوئیچ شبکه معمولا به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند. 

ابتدا برای بررسی ایرادات سوئیچ شبکه باید به برقی که در قسمت جلویی پنل سوئیچ شبکه قرار دارد توجه کرد. به کاربران در ادامه مقاله به برخی از مشکلات رایج سوئیچ شبکه اشاره خواهیم کرد.

مشکلات سوئیچ شبکه مربوط به قطع برق: همانطور که قبلا اشاره کردیم ابتدا باید برق دستگاه بررسی شود. کلید برق شبکه ممکن است به دلایل مختلفی از جمله فرسودگی و یا نوسانات برق ناشی از صاعقه آسیب ببیند. 

البته ممکن است قسمت های دیگر کلید به دلیل قطع برق آسیب دیده باشد و به طور کلی می توان از یو پی اس هایی که تنظیم ولتاژ را انجام می دهند برای جلوگیری از این وضعیت استفاده کرد.

مشکلات سوئیچ شبکه مربوط به خرابی فن: به دلیل کارکرد 24 ساعته، ممکن است فن های موجود در سوئیچ شبکه به دلیل فرسودگی و یا حتی گرد و غبار از کار بیفتند. آی سی برد سوئیچ به دلیل افزایش بیش از حد دما می سوزد.

مشکلات سوئیچ شبکه مربوط به خرابی پورت: نگه داشتن سوئیچ شبکه در محیط های با رطوبت بالا باعث سولفاته شدن پورت ها و قطع شدن آن می شود. از طرفی در وصل و جداکردن کانکتورها باید مراقب باشید زیرا امکان آسیب رساندن به پورت ها وجود دارد.

مشکلات سوئیچ شبکه مربوط به عیب یابی ماژول های متصل: هنگام بررسی مشکلات سوئیچ شبکه، ابتدا مطمئن شوید که سوئیچ و ماژول به درستی تغذیه شده اند و سپس بررسی کنید که آیا ماژول ها در موقعیت صحیح خود وصل شده اند یا خیر. در نهایت بررسی کنید که آیا کابل ماژول متصل شده در حالت عادی است یا خیر.


صرفه جویی در زمان و هزینه

سوئیچ های شبکه POE به کابل کشی کمتری نسبت به سایر فناوری های امروزی نیاز دارند که باعث محبوبیت آنها در سراسر جهان شده است. همچنین سوئیچ های POE استفاده از تجهیزات جانبی مانند آداپتورهای برق را به حداقل می رساند و در نتیجه هزینه های شبکه را کاهش می دهد. با توجه به اینکه برای نصب و راه اندازی سوئیچ های شبکه POE به زیرساخت کمی نیاز است، در نتیجه این کار با سرعت و زمان کمتری انجام می شود.



بیشتر بدانید:

برای خرید سوئیچ 8پورت دی_لینک مدلD_LINK DES_1008C کلیک کنید.

برای خرید سوئیچ دسکتاپ 5پورت گیگابایتی دی_لینک D_LINK DGS_1005A کلیک کنید.

برای خرید سوئیچ24پورت دی_ لینک D_LINK DGS_1024C کلیک کنید.



انعطاف در طراحی شبکه

با استفاده از سوئیچ های شبکه POE، دسترسی به مکان های بیشتری فراهم می شود و مهندسان قادر به طراحی و برنامه ریزی نصب و راه اندازی تجهیزات در سراسر محیط هستند بدون اینکه توسط پریزهای برق محدود شوند. این فناوری به مهندسان شبکه این امکان را داده است که انعطاف پذیری بالایی داشته باشند تا بتوانند بهترین شبکه را برای محیط زیست پیاده سازی کنند. بهترین مثال در این مورد، انعطاف پذیری برای قرار دادن نقاط دسترسی بی سیم و دوربین های IP است که گاهی اوقات برای دریافت بهترین وضوح جابجا می شوند.


مدیریت آسان برق

فناوری POE به افراد این امکان را می دهد که به راحتی داده ها و انرژی را به روش های مختلف انتقال دهند. توان و داده را می توان به راحتی با استفاده از یک مکان مرکزی با استفاده از توپولوژی ستاره توزیع کرد. توپولوژی حلقه یا مش برای محیط های صنعتی نیز استفاده می شود. این فناوری از توپولوژی حلقه یا مش برای مدیریت آسان استفاده می کند. در این توپولوژی ها از سوئیچ های مدیریت شده با قابلیت POE برای مدیریت ترافیک استفاده می شود. امروزه، بسیاری از سوئیچ‌های مدیریتی از پروتکل SNMP استفاده می‌کنند که به مدیران شبکه امکان می‌دهد از راه دور بر مصرف برق، امنیت سوئیچ شبکه POE نظارت و مدیریت کنند.


قابلیت اطمینان

توزیع برق در یک برنامه POE را می توان از یک نقطه مدیریت کرد و آداپتورهای کمتری مورد نیاز است. سیستم POE را می توان با یک منبع تغذیه بدون وقفه پشتیبانی کرد یا هر زمان که نیاز بود به راحتی غیرفعال یا تنظیم مجدد شود. این موارد قابلیت اطمینان سوئیچ شبکه POE را بهبود می بخشد.


ایمنی

POE یک فناوری هوشمند است که می تواند برای افزایش امنیت شبکه پیکربندی شود. این فناوری دارای استاندارد حفاظت از خطا نیز می باشد.


قابلیت همکاری

  فناوری POE استانداردهای مختلفی دارد، بنابراین قابلیت همکاری آن با شبکه های مختلف تضمین شده است. تمام توپولوژی های شبکه، از جمله مش و حلقه، را می توان با استفاده از سوئیچ شبکه POE پیکربندی کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، ابزارهای مورد استفاده برای مدیریت شبکه های صنعتی مانند VLAN، IGMP، RSTP/STP را می توان به راحتی با استفاده از سوئیچ شبکه POE مدیریت کرد. اگر دستگاه های انتهایی با فناوری POE سازگار نباشند، می توان با استفاده از اسپلیتر POE یا انژکتور Midspan POE قابلیت POE را به آنها اضافه کرد.


مدیریت هوشمند انرژی

استاندارد 802.3at که به عنوان استاندارد POE+ نیز شناخته می شود، به دستگاه های PD و PSE اجازه می دهد تا برای مدیریت هوشمند انرژی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.


معایب سوئیچ های شبکه POE

در کنار مزایایی که فناوری سوییچ POE دارد، اما خالی از ایراد نیستند. اولین مورد این است که سوئیچ های POE فقط تا فاصله 100 متری انتقال داده را پوشش می دهند. اگر نیاز به انتقال داده در فواصل طولانی دارید، باید از توسعه دهنده های POE برای این کار استفاده کنید.

همچنین، قبل از خرید سوئیچ شبکه POE، باید دستگاه های فعلی را که می خواهید به این سوئیچ متصل کنید، در نظر بگیرید. اول از همه، اگر زیرساخت شبکه شما قدیمی است، احتمالاً با فناوری سوئیچ POE سازگار نیست. اگر دستگاه های شما با این فناوری سازگار نیستند، باید از دستگاه هایی مانند POE splitter و POE injector استفاده کنید. 

در نهایت، شما باید توان مورد نیاز برای دستگاه های PD را در نظر بگیرید. همانطور که قبلا ذکر کردیم، هر استاندارد POE مقدار متفاوتی برق تولید می کند. همچنین باید میزان برق مورد نیاز هر دستگاه را در نظر بگیرید. مثلاً اگر گفته می شود سوئیچ شبکه POE 150 وات است، به این معنا نیست که هر پورت این سوئیچ قدرت تولید 150 وات برق را دارد، بلکه 150 وات به تعداد پورت ها تقسیم می شود.

در عین حال سوئیچ های POE نسبت به سایر سوئیچ های مشابه قیمت بیشتری دارند. بنابراین هنگام برنامه ریزی برای شبکه، نیازهای شبکه آینده خود را در نظر بگیرید. الان به چند پورت نیاز دارید؟ در آینده به چند پورت نیاز خواهید داشت؟

یکی دیگر از معایب سوئیچ های POE این است که اگر سوئیچ POE از کار بیفتد، کل سیستم شما از کار می افتد. این حتی بر دستگاه های غیر POE نیز تأثیر می گذارد. بنابراین داشتن یک نسخه پشتیبان و برنامه ریزی در صورت خراب شدن سوئیچ یک اقدام احتیاطی مفید است.


خرید سوئیچ poe

شما می توانید برای خرید انواع سوئیچ شبکه با بهترین قیمت و نازل ترین خدمات پس از فروش به وب سایت امارات رایان مراجعه کنید.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید