عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

18 / 11 / 1402

مقایسه بین هارد اکسترنال Western Digital و ADATA

مقایسه بین هارد اکسترنال Western Digital و ADATA

مقایسه بین هارد اکسترنال Western Digital و ADATA

مقایسه بین هارد اکسترنال Western Digital و ADATA به ما نشان می دهد که با وجود توسعه هارد دیسک های SSD مدرن، این حافظه های ذخیره سازی با حجم بالا همچنان گران هستند و در حال حاضر تنها راه ذخیره سازی فایل های حجیم استفاده از هارد دیسک های معمولی است. .

هارد اکسترنال تفاوت های آشکاری با هارد داخلی دارد و مهم ترین آنها قابلیت حمل هارد اکسترنال است. پورت های این دستگاه با گزینه ای که در داخل کامپیوتر قرار می گیرد کاملا متفاوت است و این فرآیند استفاده از آن را برای کاربران آسان می کند. هارد اکسترنال یکی از موارد ضروری برای کاربران مختلف است و معمولا به صورت دوره ای و بر اساس میزان استفاده در دنیا تعویض می شود. خریداری شده است

برندهای مختلف و شناخته شده هارد اکسترنال با حافظه های متفاوت تولید می کنند و حتی با پیشرفت تکنولوژی شاهد حافظه های چند ترابایتی هستیم. به این ترتیب کاربران دیگر مشکل چندانی در ذخیره سازی اطلاعات خود ندارند و می توانند از فیلم و سریال گرفته تا فایل های شخصی خود را با بهترین کیفیت ذخیره کنند.

در ادامه ابتدا با هارد اکسترنال آشنا می شویم و سپس به سراغ مقایسه هارد اکسترنال ای دیتا و وسترن دیجیتال می رویم. پس با ما همراه باشید.


هارد اکسترنال چیست؟

هارد دیسک های داخلی در حین عملیات ویژه در محفظه مخصوص قرار می گیرند و تبدیل به هارد اکسترنال می شوند. هارد های اکسترنال می توانند ظرفیت های ذخیره سازی متفاوتی داشته باشند، اما همه آنها را می توان از طریق SATA، Firewire، USB و یا از طریق فناوری بی سیم به سیستم های کامپیوتری متصل کرد.

گاهی اوقات هارد اکسترنال به هارد پرتابل نیز معروف است و می توان فلش را یکی از انواع رایج و سبک هارد اکسترنال دانست. دلایل زیادی برای استفاده از هارد اکسترنال وجود دارد. در ادامه به برخی از این دلایل می پردازیم.


چرا از هارد اکسترنال استفاده کنیم؟

هاردهای اکسترنال به گونه ای طراحی شده اند که قابل حمل و استفاده آسان باشد. هر زمان که به آنها نیاز داشتید، می توانید به سادگی از پورت USB استفاده کنید و به سرعت به داده های خود دسترسی پیدا کنید. این به شما فضای ذخیره سازی زیادی می دهد و می توانید آن را به هر جایی که می خواهید منتقل کنید.

همچنین می توانید چندین فایل را با فرمت های عمومی بر روی هارد اکسترنال خود ذخیره کنید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. یکی دیگر از مزایای هارد اکسترنال این است که می توانید از آن در سیستم های کامپیوتری مختلف استفاده کنید. این دستگاه ها برای به اشتراک گذاری داده های بزرگ نیز ایده آل هستند.

با توجه به ظرفیت ذخیره سازی معمولاً بالا (تا ترابایت)، هارد اکسترنال نیز گزینه خوبی برای ذخیره فایل های پشتیبان است. فایل های پشتیبان در عصر تکنولوژی بسیار کاربردی هستند. می‌توانید با خیال راحت مجموعه‌ای از عکس‌ها، ویدیوها، موسیقی یا داده‌های خود را روی هارد اکسترنال خود قرار دهید و آنها را جدا از نسخه اصلی، ایمن نگه دارید.

به این ترتیب، اگر فایل‌های شما در رایانه یا لپ‌تاپ گم شدند، می‌توانید مطمئن باشید که از آنها در هارد اکسترنال خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید. حتی اگر از هارد دیسک اکسترنال برای اهداف پشتیبان استفاده نمی کنید، همچنان یک راه آسان برای افزایش فضای ذخیره سازی موجود خود بدون نیاز به باز کردن کیس کامپیوتر و استفاده از هارد دیسک داخلی خواهید داشت.

استفاده از هارد اکسترنال همراه با لپ تاپ کاملا ضروری است. شما نمی توانید مانند یک کامپیوتر یک هارد دیسک داخلی اضافی به لپ تاپ خود اضافه کنید. بنابراین در چنین شرایطی استفاده از هارد اکسترنال می تواند روش جالبی باشد. 

اگر رایانه شما هشداری مبنی بر کم بودن فضای هارد دیسک نشان می دهد به طوری که ویندوز شما کند است، فقط اطلاعات شخصی خود را به یک هارد اکسترنال منتقل کنید و سرعت سیستم خود را تماشا کنید.

یک هارد اکسترنال دستان شما را در همه قسمت ها باز نگه می دارد و دیگر محدودیت فضای ذخیره سازی نخواهید داشت. از این درایوها می توان برای تامین فضای ذخیره سازی کل شبکه نیز استفاده کرد. 

این نوع دستگاه‌های ذخیره‌سازی شبکه می‌توانند توسط چندین کاربر به طور همزمان قابل دسترسی باشند و اغلب راهی برای کاربران برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها در سراسر شبکه برای جلوگیری از ارسال ایمیل یا آپلود داده‌ها به صورت آنلاین در نظر گرفته می‌شوند.

به همین دلیل مزایای فراوان آنها باعث شده است که ارزش خرید یک هارد اکسترنال بسیار بالاتر باشد. هزینه این هارد ها بسیار کمتر از هارد های SSD است و می توانید هر از چند گاهی هارد اکسترنال را برای رفع نیاز خود خریداری کنید. حالا بیایید در مورد مقایسه بین هارد دیسک داخلی و هارد اکسترنال صحبت کنیم.


مقایسه هارد اکسترنال و اینترنال

هارد دیسک داخلی مستقیماً به مادربرد متصل می شود، در حالی که نوع خارجی این هارد دیسک ها ابتدا از بیرون کیس کامپیوتر و معمولاً از طریق USB به مادربرد متصل می شوند. این باعث می شود نصب و استفاده از هارد دیسک اکسترنال در عرض چند ثانیه انجام شود و روش ساده تری نسبت به هارد دیسک داخلی دارد.

سیستم عامل ها و فایل های نصب نرم افزار نیز عموما بر روی درایوهای داخلی نصب می شوند. در حالی که هارد های اکسترنال را می توان برای فایل های غیر سیستمی مانند عکس ها، فیلم ها، اسناد و فایل هایی از این نوع استفاده کرد. هارد دیسک های داخلی از منبع تغذیه داخل کامپیوتر انرژی دریافت می کنند.

از سوی دیگر، هارد دیسک خارجی را می توان از طریق کابل داده خود یا از طریق برق AC اختصاصی تغذیه کرد. اگر داده ها بر روی هارد اکسترنال ذخیره شوند، احتمال به خطر افتادن آن بیشتر از هارد دیسک داخلی است. زیرا به دلیل در دسترس بودن و قرار گرفتن روی میز به راحتی قابل سرقت بوده و احتمال گم شدن و یا آسیب دیدن آنها وجود دارد.

در حالی که هنگام استفاده از هارد دیسک داخلی، افراد باید کل کامپیوتر را با خود ببرند یا هارد دیسک را از مادربرد جدا کنند تا به صورت فیزیکی به داده های شما دسترسی داشته باشند. هارد اکسترنال معمولا بیشتر از هارد داخلی جابجا می شود و به همین دلیل امکان آسیب مکانیکی راحت تری دارد. درایوهای مبتنی بر SSD، مانند درایوهای فلش، کمتر در معرض این نوع آسیب هستند زیرا از صفحات دیسک استفاده نمی کنند.


برای خرید هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Purple WD60PURZ ظرفیت 6 ترابایت گارانتی اصلی کلیک کنید.

برای خرید هارد اینترنال وسترن دیجیتال آبی ظرفیت 1 ترابایت کلیک کنید.

برای خرید هارد اینترنال وسترن دیجیتال قرمز 2 ترابایت Red WD20EFRX کلیک کنید.


خرید هارد اکسترنال

می‌دانیم که در حافظه‌های ذخیره‌سازی، هارد اینترنال و اکسترنال در اشکال و مشکلات مختلف وجود دارند. بنابراین، تنوع قیمت در این زمینه بالا است و به نیاز و بودجه خود می‌توانید بپردازید. دانستن نوع هارد اکسترنال برای خرید، می‌تواند برای کاربران مبتدی گیج کننده باشد.

چرا که تنها اطلاعاتی که می‌بینید، مستطیل‌هایی با اعداد به‌ظاهر تصادفی به شکل مدرسه و ترابایت هستند. ابتدا باید مشخص کنید که برای چه کاری قصد استفاده از هارد دیسک را دارید. این موضوع هم به محیطی می‌شود که از آن استفاده می‌شود، باید به آن توجه کنید که قرار است روی آن بنویسید.

برخی از هاردهای اکسترنال برای افرادی ساخته شده اند که زیاد حرکت می کنند و نیاز دارند که هارد در شرایط آب و هوایی مختلف قوی بوده و از نظر فیزیکی در برابر ضربه و ضربه مقاومت کند. برخی از هاردهای اکسترنال نیز عملکرد پایداری دارند و واضح است که کاربران نیازی به جابجایی زیادی نخواهند داشت.

اگر به یک هارد اکسترنال همه کاره نیاز دارید، می توانید به سراغ گزینه هایی بروید که مقاومت بالایی دارند و حتی برای ضد آب بودن طراحی شده اند. هر دو برند ای دیتا و وسترن دیجیتال گزینه های بسیار خوبی دارند و علاقه مندان می توانند با اطمینان کامل به سراغ این محصولات بروند.

نکته دیگری که باید به آن فکر کنید این است که چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید. اگر ویدیوهای باکیفیت دارید، باید به دنبال گزینه هایی باشید که ظرفیت ذخیره سازی بسیار بیشتری را در محدوده ترابایت در اختیار شما قرار می دهند.

برای ذخیره چنین فایل هایی می توانید از این هارد دیسک ها استفاده کنید. یک دستورالعمل کلی در این زمینه وجود دارد که دانستن آن خوب است. برای ذخیره مجموعه ای از اسناد کاری به کمتر از 80 گیگابایت فضا نیاز دارید. فایل های موسیقی نیز بین 80 تا 120 گیگابایت حافظه نیاز دارند. برای ذخیره نرم افزار به 120 تا 320 گیگابایت حافظه نیاز دارید.

ویدیوهای با کیفیت معمولی به 320 گیگابایت تا 1 ترابایت فضا نیاز دارند و در نهایت به ویدیوهای 4K یا HD می رسیم که برای آن بهتر است از هارد اکسترنال 2 ترابایتی یا بیشتر استفاده کنیم. البته انتخاب هارد اکسترنال مناسب تا حد زیادی به این بستگی دارد که قصد استفاده از آن را دارید.

ممکن است یک فرد یک مجموعه موسیقی زیر 100 گیگابایت داشته باشد. ممکن است شخص دیگری همین نوع فایل را با حجم 600 گیگابایت داشته باشد و حتی این حجم به دلیل دانلود مکرر در حال افزایش باشد. بنابراین نیازها و روند استفاده هر کاربر کاملا متفاوت است و شما می توانید در این زمینه تصمیم بهتری بگیرید.

باید در نظر بگیرید که چرا به فضای اضافی نیاز دارید و در آینده قصد دارید چه داده هایی را روی هارد دیسک خود قرار دهید. عاقلانه ترین کار این است که همیشه یک هارد دیسک با فضای ذخیره سازی بزرگتر انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

تجربه نشان داده است که بهتر است نگاهی به فایل های فعلی خود بیندازید و یک هارد اکسترنال تقریبا دو برابر بزرگتر تهیه کنید. به عنوان مثال، اگر یک مجموعه موسیقی 600 گیگابایتی دارید، بهتر است یک هارد اکسترنال 1-1.5 ترابایتی خریداری کنید. اگر از قبل 200 گیگابایت فیلم ذخیره کرده اید، یک هارد اکسترنال با ظرفیت 500 گیگابایت می تواند برای شما مناسب باشد.

نکته مهم دیگر در خرید هارد اکسترنال توجه به نوع پورت آن است. همیشه سعی کنید یک هارد دیسک مجهز به پورت USB 3.0 یا بالاتر تهیه کنید. سرعت انتقال اطلاعات روی هارد بسیار مهم است و استانداردهای امروزی ثابت می کند که شما به آن نیاز دارید. اگر کامپیوتر شما مجهز به این پورت نیست، سعی کنید در آینده آن را ارتقا دهید و حتما از چنین هارد دیسک هایی استفاده کنید.


مقایسه هارد اکسترنال ADATA و Western Digital

اکنون زمان آن است که هر دو هارد اکسترنال را تعریف کرده و تفاوت های آنها را برطرف کنیم:

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال

حتما می دانید که هارد اکسترنال وسترن دیجیتال که به اختصار WD شناخته می شود، یکی از معروف ترین برندها در زمینه سخت افزار ذخیره سازی است. محصولات این شرکت با ظرفیت های بالا تولید می شود و می توانید کاملا به آن اعتماد کنید.

یکی از جدیدترین محصولات این برند با ظرفیت 8 ترابایت و با طراحی زیبا و ویژگی های مقاومتی عرضه می شود. این هارد اکسترنال مجهز به پورت پرسرعت USB 3.0 است و می تواند اطلاعات شما را با سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه انتقال دهد. البته محصولات دیگری نیز در این برند وجود دارند که با طرح های مشابه و ظرفیت های متفاوت در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

هارد ADATA

ADATA در زمینه سخت افزار مربوط به ذخیره سازی نیز شهرت بسیار خوبی دارد. این شرکت نظم بیشتری در تولیدات خود دارد و معمولا در طراحی بهتر از وسترن دیجیتال کار می کند. هارد دیسک های این شرکت ظرفیت های بالایی دارند و البته مدل های قدیمی چند گیگابایتی نیز در بازار موجود است.

یکی از اولین ویژگی هایی که در هنگام خرید هارد اکسترنال باید به آن توجه کنید طراحی آن است. این دو برند در این زمینه عملکرد کاملا متفاوتی دارند. طرح های شرکت وسترن دیجیتال ساده تر است و معمولا به صورت تخت و تک رنگ در اختیار شما قرار می گیرد. این مورد برای هارد دیتای خارجی کاملاً متفاوت است.

طراحی منحصر به فرد این برند همواره در بازار رواج داشته و شاهد رنگ های متنوع و متعددی هستیم که در کنار طراحی مدرن و فانتزی بیشتر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بنابراین انتخاب از نظر طراحی کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اگر طرح های ساده برای شما جذابیت بیشتری دارند، هارد اکسترنال وسترن دیجیتال همیشه گزینه خوبی برای خرید است.

یکی از موارد دیگری که ADATA در آن بهتر ظاهر شده است مقاومت و ویژگی های فیزیکی است. می دانیم که هارد اکسترنال ADATA ضد ضربه، بادوام و ضد آب است و هارد اکسترنال وسترن دیجیتال با وجود ارائه همان امکانات، درجه رضایت بخشی را ارائه نمی دهد.

هارد ADATA با اطمینان بیشتری در این زمینه کار می کند و به دلیل طراحی خشن تر آن نسبت به Western Digital، ما محصولاتی داریم که راحت تر هستند و می توانید با اطمینان بیشتری از آنها استفاده کنید. یکی از زمینه های مهم دیگر قیمت محصولات است. وسترن دیجیتال در این زمینه بهتر عمل کرده و با محصولاتی مواجه هستیم که تنوع بالاتر و قیمت کمتری نسبت به محصولات ای دیتا دارند.

اعتبار و شهرت دیتا و وسترن دیجیتال باعث تنوع بالایی در محصولات این دو شرکت شده است. می توانید هارد با ظرفیت 256 گیگابایت تا 8 ترابایت یا بیشتر را از این دو شرکت خریداری کنید. محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد و فقط باید خوش شانس باشید که این گزینه ها در بازار موجود است.

در حال حاضر وسترن دیجیتال از نظر ارائه بیشترین حافظه برای خرید عملکرد بهتری نسبت به ADATA داشته است اما سرعت پیشرفت این دو شرکت بالاست و قطعا در آینده شاهد ظرفیت های بیشتری خواهیم بود. وقتی در مورد تفاوت بین این دو شرکت صحبت می کنیم، یک چیز وجود دارد که هر دوی آنها می درخشند.


سرعت انتقال داده؛ یک چیز مهم در خرید

پیشرفت تکنولوژی سرعت را برای هر کاربر بسیار مهم کرده است. همه ما می خواهیم کارها را سریعتر انجام دهیم. این مورد زمانی بیشتر احساس می شود که از انتقال فایل های چند صد گیگابایتی و حتی چند ترابایتی صحبت می کنیم.

با مقایسه هارد اکسترنال Western Digital و ADATA، هر دو برند بالاترین سرعت انتقال اطلاعات را برای شما فراهم می کنند. فناوری کابل USB به طور مداوم در حال پیشرفت است و می توانید گزینه هایی را خریداری کنید که فناوری USB 3.0 یا بالاتر را ارائه می دهند. هرچه نسخه بالاتر باشد، تفاوت سرعت انتقال را بیشتر می بینید.

هر دو شرکت در این زمینه عملکرد خوبی داشته اند و کاملا آماده توسعه هستند. با توجه به اینکه نوسانات زیادی در بازار ارز کشور وجود دارد، هارد اکسترنال نیز در سال های اخیر با افزایش بی سابقه ای مواجه شده است. عوامل مختلفی می تواند بر قیمت این محصولات تاثیر بگذارد. محصولاتی که در برابر آب، گرد و غبار، لغزش یا موارد دیگر مقاومت بیشتری دارند، قیمت بیشتری خواهند داشت.

گزینه هایی که از نشانگر LED استفاده می کنند و یا سرعت بالایی در چرخش دیسک خود دارند، رابطه مستقیمی با افزایش قیمت خواهند داشت. به همین دلیل در هنگام خرید می توانید همه چیز را به خوبی مقایسه کنید و گزینه مناسبی پیدا کنید.

آخرین کلمه

بنابراین می دانیم که هر دو برند Adata و WD گزینه های بسیار خوبی در بازار دارند و شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود به سراغ آنها بروید. هارد اکسترنال ابزاری ضروری برای ذخیره فایل های شخصی، کار و ... است و شما همیشه از خرید خود احساس رضایت خواهید کرد.

اگر به زیبایی و مقاومت بالای محصول خود اهمیت می دهیدADATA  گزینه بهتری است و از طرفی خرید هارد وسترن دیجیتال هزینه های شما را کاهش می دهد و می توانید طراحی بسیار ساده و مدرن تری داشته باشید.

جالب است بدانید که می توانید با تلویزیون هوشمند خود از هارد اکسترنال استفاده کنید و فیلم ها و عکس های خود را مستقیماً از روی آن پخش کنید. شما نیز می توانید نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید. به عنوان یک خریدار، کدام گزینه را مناسب تر می دانید؟


خرید هارد ADATA

شما می توانید برای خرید انواع هارد ADATA با بهترین قیمت و نازل ترین خدمات پس از فروش به وب سایت امارات رایان مراجعه کنید.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید