عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

02 / 11 / 1402

مقایسه انواع مادربرد

مقایسه انواع مادربرد

مقایسه انواع مادربرد

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی می خواهید سیستم خود را آپدیت کنید یا سیستم جدیدی تهیه کنید، تنوع بالای محصولات سخت افزاری موجود در بازار شما را سردرگم کرده و انتخاب را برایتان سخت می کند.

این مشکل برای انتخاب مادربرد کامپیوتر نیز وجود دارد و با توجه به محصولات فراوانی که شرکت های مختلف در بازار عرضه می کنند، عملاً مقایسه مشخصات مادربردهای مختلف کار سختی است.

علاوه بر این هر مادربرد دارای یک سری قابلیت های خاص است و به عنوان مثال برای کاربردهای خاص مانند بازی، رندر، تجهیزات سرور و ... مناسب است.

بنابراین داشتن راهنمای خرید مادربرد جامعی که تمامی محصولات موجود در بازار را پوشش دهد و مقایسه ای منصفانه بین قابلیت ها و کاستی های آنها انجام دهد ضروری به نظر می رسد.

طی چند سال اخیر برای پاسخگویی به نیاز کاربران در این زمینه، وب سایت های تخصصی برای مقایسه سخت افزار کامپیوتر ایجاد شده است که تقریبا تمامی محصولات موجود در بازار را پوشش می دهد.

در این وب سایت ها با جستجوی برند یا مدل کالای مورد نظر می توان آن را از نظر امکانات مختلف با محصولات مشابه مقایسه کرد.

در این مقاله قصد داریم چند نمونه از سایت های مقایسه مادربرد را معرفی کرده و نحوه کار با آنها را آموزش دهیم. اگر شما هم قصد خرید مادربرد جدید را دارید و می خواهید محصول انتخابی خود را با محصولات دیگر مقایسه کنید، این سایت ها به شما کمک خواهند کرد.


هنگام مقایسه انواع مادربرد چه فاکتورهایی بررسی می شود؟

برای مقایسه انواع مادربردها باید فاکتورهای مختلفی را بررسی کرد. مادربرد کانکتور اصلی اجزای کامپیوتر است. تمام قسمت های اصلی کامپیوتر از جمله پردازنده، رم، کارت گرافیک، هارد، کارت صدا و سایر کارت های جانبی روی مادربرد متصل هستند.

بنابراین، عملکرد یک کامپیوتر تا حد زیادی به قابلیت های مادربرد آن بستگی دارد. مقایسه مشخصات مادربردهای مختلف به ما کمک می کند تا بر اساس نیاز و بودجه خود بهترین گزینه را در بین برندها و مدل های موجود در بازار پیدا کنیم.

وب سایت های مختلفی برای مقایسه مادربردها ایجاد شده است. در این سایت ها می توانید مارک و مدل مادربرد مورد نظر خود را جستجو کرده، مشخصات فنی آن را مشاهده کرده و با مدل های مشابه مقایسه کنید.

مشخصات اصلی مادربردهایی که در سایت مقایسه مادربرد ارائه می شوند عبارتند از: ظاهر و ابعاد، پشتیبانی از اسلات رم و حداکثر ظرفیت و فرکانس رم مجاز، سازگاری با پردازنده های مختلف، تجهیزات جانبی مانند کارت صدا، تراشه های وای فای یا پورت های اترنت. , نورپردازی RGB. ، سیستم خنک کننده و غیره

همچنین برخی از سایت های مقایسه مادربرد گزینه هایی را بر اساس بودجه کاربر ارائه می دهند تا بهترین مادربردهای میان رده را انتخاب کنند. در قسمت بعدی به چند نمونه از سایت های مقایسه مادربرد می پردازیم.


3 سایت مقایسه مادربرد خارجی

وب سایت های خارجی در ارائه خدمات خرید و مقایسه محصولات عملکرد بهتری نسبت به وب سایت های داخلی داشته اند. دلیل این موضوع تنوع بالای محصولات و پشتیبانی قوی است که با به روز رسانی اطلاعات آن انجام می شود.

در ادامه چند وبسایت معروف که برای مقایسه سخت افزارهای مختلف ارائه شده اند معرفی می شوند.

در این سایت ها با انتخاب مادربرد به عنوان سخت افزار مورد نظر می توان مدل های مختلف را با هم مقایسه کرد و از نتایج آن به عنوان راهنمای خرید مادربرد استفاده کرد.

1. وب سایت Pangoly

وب سایت pangoly.com یکی از معروف ترین و کاربردی ترین وب سایت های مقایسه سخت افزار است که امکانات زیادی را برای مقایسه مشخصات مادربردهای مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد.

در این وب سایت با تایپ مدل یا نام تجاری مادربرد مورد نظر می توانید مشخصات آن را مشاهده کنید. همچنین ویژگی جالب این وب سایت امکان مقایسه دو مادربرد است.

با انتخاب نام و مدل دو مادربردی که قصد مقایسه آنها را داریم و انتخاب گزینه Compare می توانید مشخصات فنی و قابلیت های مادربردها را با هم مقایسه کنید.

همچنین امکان ذخیره نتایج مقایسه به صورت فایل pdf نیز وجود دارد. نتایج این مقایسه شامل موارد زیر است:

قیمت

برند و مدل

تاریخ انتشار بازار

تاریخچه تغییرات قیمت در بازار

مشخصات قطعات پشتیبانی شده شامل پردازنده، رم و غیره است

سوکت های مدل

فاکتور فرم

چیپست پردازنده

حافظه رم پشتیبانی شده

چیپست صدا

پورت LAN

پشتیبانی از SLI

پورت های ورودی/خروجی در پشت مادربرد

کارت وای فای

اسلات های PCI-Express

پورت های SATA

اسلات های رم

حداکثر ظرفیت رم پشتیبانی شده

پورت های USB

همانطور که می بینید نتایج تقریبا کاملی برای مقایسه مشخصات مادربردهای مختلف در این سایت موجود است. در نهایت بر اساس نتایج مقایسه، خود وب سایت دلایل انتخاب هر کدام از مادربردها را توضیح می دهد و در نهایت گزینه ای را بر اساس قیمت به شما پیشنهاد می دهد.

به عنوان مثال، تصویر زیر نتیجه نهایی مقایسه دو مدل مادربرد ASUS Pro WS X570-ACE و MSI MEG X570 ACE را نشان می دهد.


2. در مقابل وب سایت

در وبسایت versus.com می توانید مدل و برند مادربرد مورد نظر خود را جستجو کرده و تمامی امکانات آن را بیابید. همچنین در بالای تصویر هر مادربرد آیکونی به نام vs وجود دارد که با انتخاب آن می توانید مادربرد مورد نظر را به لیست مقایسه ها اضافه کنید.

به این ترتیب برای مقایسه دو مادربرد کافی است هر کدام را در کادر جستجو جستجو کرده و گزینه vs را برای آنها فعال کنید.

همچنین در این سایت یک سری مشخصات برای هر مادربرد قابل دسترسی است. اطلاعات کلی شامل اطلاعات مربوط به حافظه، کانکتورها، اسلات های توسعه، پورت صدا و درایو ذخیره سازی، از جمله مشخصاتی است که برای هر مادربرد نمایش داده می شود.

در نهایت نتیجه مقایسه دو مادربرد برای شما نمایش داده می شود. مقایسه هم از نظر مقرون به صرفه بودن قیمت و هم از نظر سایر ویژگی ها انجام می شود.

به عنوان مثال، نتیجه مقایسه مادربردهای MSI MPG Z690 Carbon WiFi و MSI MPG Z690 Force WiFi که هر دو ساخت MSI هستند، در شکل زیر نشان داده شده است.

همانطور که مشاهده می کنید از نظر قیمت برنده این مقایسه مدل MSI MPG Z690 Force WiFi است. درباره بهترین مادربردهای سری z690 اینتل بیشتر بدانید.


3. وب سایت Motherboarddb

وب سایت motherboarddb نیز یک سایت جامع مقایسه مادربرد است که تقریبا تمامی برندها و مدل های مادربردهای موجود در بازار را پوشش می دهد.

با استفاده از گزینه Compare در زیر مشخصات هر مادربرد می توانید مشخصات هر مادربرد را جداگانه مشاهده کرده و با مدل های دیگر مقایسه کنید.

علاوه بر این امکان جستجوی مادربردهای مختلف بر اساس سازنده، فرم فاکتور، سوکت، چیپست های مادربرد، نوع حافظه و سایر مشخصات مادربرد وجود دارد.

نتیجه مقایسه دو مادربرد در این سایت در قالب مشخصات فنی و قابلیت های هر دو ارائه شده است.

این وب سایت در حال حاضر قابلیت اعلام برنده مقایسه را ندارد اما مقایسه کاملی از امکانات مادربردها ارائه می کند. شکل زیر نتیجه مقایسه دو مادربرد گیمینگ MSI MPG X570 Gaming Edge Wifi و MSI MPG X570 Gaming Plus را نشان می دهد. درباره مادربردهای گیمینگ MSI بیشتر بخوانید.

ممکن است وب سایت های دیگری وجود داشته باشند که می توانند به عنوان سایت های مقایسه مادربرد مورد استفاده قرار گیرند.

اکثر این وب سایت ها و نتایج آنها قابل اعتماد هستند زیرا مشخصات محصول و قیمت آنها به طور مداوم به روز می شود و وب سایت ها توسط یک تیم پشتیبانی حرفه ای مدیریت می شوند.


نتیجه

در این مقاله به معرفی چندین سایت مقایسه مادربرد پرداختیم. انتخاب مادربرد برای یک اپلیکیشن خاص مانند بازی یا ویرایش و ... نیاز به اطلاعات کامل در مورد مشخصات مادربردها و مقایسه قابلیت های آنها دارد.

مقایسه انواع مادربردها می تواند به کاربران در انتخاب بهترین گزینه از نظر قیمت و کارایی کمک کند.

خوشبختانه وب سایت های مختلفی برای این منظور طراحی شده اند که می توانند به عنوان مرجع راهنمای خرید مادربرد توسط کاربران کامپیوتر مورد استفاده قرار گیرند. سه نمونه از پربازدیدترین و معروف ترین وب سایت ها در زمینه مقایسه انواع مادربرد در این مقاله معرفی شدند.

برخی از این وب سایت ها با ارائه نتایج گرافیکی مقایسه در قالب نمودار یا پیشنهاد یکی از مدل های انتخابی به کاربران، کار را ساده کرده اند.

به طوری که هر فردی که اطلاعات کمی از مشخصات فنی مادربردها دارد می تواند به راحتی با مقایسه مدل های مختلف مادربرد مورد نظر خود را انتخاب کند.


خرید مادربرد

شما می توانید برای خرید انواع مادربرد با بهترنی قیمت و نازل ترین خدمات پس از فروش به وب سایت امارات رایان مراجعه کنید.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید