عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

03 / 12 / 1402

مشکلات سوئیچ شبکه

مشکلات سوئیچ شبکه

مشکلات سوئیچ شبکه

مشکلات سوئیچ شبکه چیست؟ علت خرابی سوئیچ شبکه چیست؟ نیاز به سوئیچ شبکه برای ارتباط بین دستگاه ها و سیستم همه مجموعه ها جدا از بحث نوع مرکز و سیستمی که تصمیم به نصب و راه اندازی دارند برای کاربران ضروری است.

در حال حاضر با توجه به اینکه تمامی سیستم ها و مجموعه ها نیاز به شبکه و یکپارچه شدن دارند، نیاز به سوئیچ شبکه امری واجب و ضروری است، زیرا بدون استفاده از سوئیچ شبکه، ارتباط بین سیستم ها برقرار نمی شود و هیچ هادی در شبکه وجود ندارد. مجموعه. به راحتی قادر به تبادل اطلاعات بین دستگاه ها نخواهد بود.

خرید سوئیچ شبکه با اتصال دستگاه‌های موجود در شبکه، بسته‌های داده را از یک سیستم به سیستم‌های دیگر می‌فرستد و یک اتصال بدون درز برقرار می‌کند. از نظر سخت افزاری، سوئیچ شبکه قطعه بسیار کوچکی از سخت افزار است که ارتباطات برقرار شده ما را بین چندین دستگاه و دستگاه های ارتباطی در یک شبکه LAN متمرکز می کند. سوئیچ شبکه ایرانی که ارتباط بین چندین دستگاه متصل را در یک شبکه محلی برقرار می‌کند، در سال‌های گذشته شبکه‌های خانگی رایج بودند و این روترهای خانگی مدرن، سوئیچ‌های اترنت را مستقیماً به عنوان یکی از عملکردهای اصلی خود ادغام می‌کنند. انجام می دهند.

سوئیچ های شبکه با کارایی بالا هنوز به طور گسترده در شبکه های شرکتی و مراکز داده استفاده می شوند و گاهی اوقات به عنوان هاب سوئیچینگ، هاب پل یا پل مک پیشنهاد می شوند. سوئیچ شبکه قطعه بسیار کوچکی از سخت افزار است که ارتباطات برقرار شده ما را بین چندین دستگاه و دستگاه های ارتباطی در یک شبکه LAN متمرکز می کند.

روش کار سوئیچ شبکه که در مجتمع به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط بین تمامی دستگاه ها استفاده می شود، استفاده از آدرس IP دستگاه ها می باشد. به گونه ای که مدیریت مجموعه به کمک سیستم خود آدرس IP تمامی سیستم های مجموعه را که همگی در یک شبکه هستند به دست آورده و با برنامه ریزی های مشخص تمامی دستگاه ها را به یک سوئیچ متصل می کنند. از آنجایی که هر دستگاه دارای یک آدرس IP خاص است، امکان برقراری ارتباط دو دستگاه مختلف با یک آدرس IP وجود ندارد.


انواع سوئیچ ها و بررسی مشکلات سوئیچ شبکه

همه انواع سوئیچ های شبکه قادر به پشتیبانی تقریباً از انواع دستگاه ها و دستگاه های ارتباطی هستند. به طوری که برای دستگاه های اترنت، آنها قادر به ارائه چهار یا هشت اتصال هستند. با این حال سوئیچ های مورد استفاده در شرکت ها قادر به پشتیبانی از 32 تا 128 اتصال هستند. سوئیچ های رایج شبکه، مانند سوئیچ ها در روترهای کاربران خانگی، به جز برای اتصال به برق، به پیکربندی خاصی نیاز ندارند.

با توجه به بحث انواع سوئیچ های شبکه، سوئیچ های مدیریتی که سوئیچ های گران تری هستند که توسط شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند امکانات سطح بسیار بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند و همچنین دارای قابلیت های کنترلی و مدیریتی گسترده ای هستند. یکی از پرکاربردترین انواع سوئیچ های مناسب برای شبکه، سرعت و توانایی آن در پشتیبانی از POE است. سوئیچ شبکه poe مجموعه ای از آداپتورها و برق غیر ضروری را برای همه سیستم ها فراهم می کند و با افزایش سرعت سوئیچ، عملکرد شبکه افزایش می یابد. بودن

همانطور که قبلا ذکر شد، سوئیچ ها به سه دسته اترنت، گیگابیت و 10G تقسیم می شوند. سرعت سوئیچ اترنت PoE هر پورت به 100 مگابیت بر ثانیه می رسد، اگر سوئیچ های گیگابیتی به این سرعت به 1000 مگابیت بر ثانیه برسند و سوئیچ های 10G به ده برابر سرعت سوئیچ های گیگابیتی می رسند و با افزایش سرعت سوئیچ، قیمت آن افزایش می یابد. نیز افزایش می یابد.

عملکرد سوئیچ های مدیریت نشده بسیار ساده است و کاربران به راحتی می توانند اجزای شبکه را به سوئیچ متصل کنند، پس از نصب تمامی قطعات متصل می شوند و سوئیچ در لحظه اتصال دستگاه ها به آن شروع به کار می کند. دلیل راحتی کاربران و کار مجموعه نیز همین است زیرا کاربران قادرند سوئیچ را در مکانی قرار دهند و آن را به حال خود رها کنند زیرا نیاز به تنظیمات و کار خاصی ندارند.

سوئیچ های مدیریت کمی پیچیده تر از سوئیچ های غیر مدیریتی هستند و می توانند با کمک وب یا برنامه وارد صفحه تنظیمات سوئیچ شوند و برخی از ویژگی های آن را فعال یا غیرفعال کنند و همچنین در صورت نیاز به آپدیت، سیستم عامل آن را به روز کنند. . سایر برنامه های سوئیچ مانند تعیین پهنای باند دسترسی، طبقه بندی VLAN و غیره می توانند سود ببرند.

حال که به معرفی و ارائه توضیحاتی در مورد انواع سوئیچ های شبکه پرداختیم، لازم است به مشکلات سوئیچ های شبکه اشاره کنیم. مشکلات سوئیچ شبکه معمولا به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند.

ابتدا برای بررسی ایرادات سوئیچ شبکه باید به برقی که در قسمت جلویی پنل سوئیچ شبکه قرار دارد توجه کرد. شبکه را به کاربران سوئیچ می کند. در ادامه مقاله به برخی از مشکلات رایج سوئیچ شبکه اشاره خواهیم کرد.


5 دلیل برای خرابی قسمت سخت افزاری سوئیچ شبکه

در اینجا ما 5 مشکل سخت افزاری رایج سوئیچ شبکه را جمع آوری می کنیم:

قطع برق سوئیچ شبکه

منبع تغذیه خارجی ناپایدار است، یا خط منبع تغذیه آسیب دیده است یا منبع تغذیه به دلیل پیری یا برخورد صاعقه آسیب دیده است. آسیب به سایر اجزای دستگاه اغلب به دلیل منبع تغذیه رخ می دهد. اگر نشانگر POWER روی پنل سبز باشد، به معنای عادی است. اگر نشانگر خاموش باشد، سوئیچ به درستی کار نمی کند.

چنین مشکلاتی به راحتی پیدا می شوند، به راحتی قابل حل و پیشگیری هستند. برای چنین خطاهایی ابتدا باید منبع تغذیه خارجی انجام شود. منبع تغذیه مستقل معمولاً برای ارائه یک منبع تغذیه مستقل معرفی می شود و یک تنظیم کننده ولتاژ برای جلوگیری از ولتاژ بالا یا ولتاژ پایین آنی اضافه می شود. مشکلات سوئیچ شبکه

اگر شرایط اجازه می دهد، می توانید PHOTOSHOP را اضافه کنید تا از منبع تغذیه عادی سوئیچ اطمینان حاصل کنید. برخی از UPS ها عملکردهای تنظیم ولتاژ را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند. برای جلوگیری از آسیب صاعقه به سوئیچ، اقدامات حرفه ای حفاظت در برابر صاعقه را در اتاق تجهیزات تنظیم کنید. شرکت های حرفه ای زیادی هستند که پروژه های حفاظت در برابر صاعقه را انجام می دهند و شما می توانید در اجرای کابل کشی شبکه آنها را در نظر بگیرید.


خرابی پورت سوئیچ شبکه

این رایج‌ترین خرابی سخت‌افزاری است، چه درگاه فیبر باشد یا یک درگاه RJ-45 جفت تابیده، هنگام اتصال و جدا کردن کانکتورها مراقب باشید. اگر به طور تصادفی فیبر را کثیف کنید، ممکن است پورت فیبر را آلوده کرده و باعث از کار افتادن اتصال شود. ما اغلب می بینیم که بسیاری از افراد دوست دارند اتصال را وصل و جدا کنند، از نظر تئوری مشکلی نیست، اما به طور ناخواسته میزان خرابی پورت را افزایش می دهد. حمل بی دقتی همچنین می تواند منجر به آسیب فیزیکی به پورت شود.

اگر هد کریستالی در سایز بزرگ خریداری شود، هنگام قرار دادن آن در سوئیچ به راحتی به پورت آسیب می رساند. علاوه بر این، اگر جفت پیچ خورده متصل به پورت به بیرون در معرض دید قرار گیرد، ممکن است باعث آسیب به پورت سوئیچ متصل شده یا در صورت برخورد صاعقه به کابل، آسیب غیرقابل پیش بینی بیشتری ایجاد کند. مشکلات سوئیچ شبکه

به طور کلی، خرابی پورت یک یا چند پورت است که آسیب دیده است. بنابراین پس از رفع مشکل کامپیوتر متصل به پورت، می توان با تعویض پورت متصل به آسیب آن قضاوت کرد. در صورت بروز چنین خرابی، پس از خاموش شدن، پورت را می توان با پنبه الکلی تمیز کرد. اگر پورت واقعا خراب است، فقط می توانید پورت را تغییر دهید.


خرابی ماژول سوئیچ شبکه

سوئیچ از چندین ماژول مانند ماژول های انباشته، ماژول های مدیریت و ماژول های توسعه تشکیل شده است. احتمال آسیب دیدن این ماژول ها کم است اما در صورت بروز مشکل ضرر اقتصادی زیادی متحمل می شوند. اگر به طور تصادفی یک ماژول را وارد یا خارج کنید، یا در هنگام حرکت سوئیچ به شما ضربه وارد شود، یا اگر منبع تغذیه ناپایدار باشد، ممکن است چنین خطایی ایجاد شود.

البته سه ماژول ذکر شده در بالا دارای رابط های خارجی هستند که شناسایی نسبتا آسانی دارند و برخی از آنها به کمک نشانگرهای روی ماژول قادر به شناسایی عیوب هستند. به عنوان مثال، یک پورت ذوزنقه ای مسطح در ماژول پشته وجود دارد، یا برخی از سوئیچ ها شبیه یک رابط USB هستند. ماژول مدیریت دارای یک پورت CONSOLE برای ارتباط با کامپیوتر مدیریت شبکه برای مدیریت آسان است. اگر ماژول توسعه یک کانکتور فیبر نوری باشد، یک جفت کانکتور فیبر نوری وجود خواهد داشت.

هنگام عیب یابی چنین عیب، ابتدا مطمئن شوید که منبع تغذیه سوئیچ و ماژول به درستی تامین شده است، سپس بررسی کنید که آیا هر یک از ماژول ها در موقعیت صحیح وصل شده اند یا خیر و در نهایت بررسی کنید که آیا کابل ماژول متصل شده عادی است یا خیر. . زمان اتصال ماژول مدیریت همچنین باید در نظر داشته باشد که آیا نرخ اتصال مشخص شده را می‌پذیرد، آیا برابری وجود دارد، آیا کنترل جریان داده وجود دارد یا خیر، و عوامل دیگر.

هنگام اتصال یک ماژول توسعه، باید بررسی کنید که آیا با حالت ارتباط مطابقت دارد یا خیر، به عنوان مثال، از حالت دورو یا نیمه دوبلکس استفاده کنید. البته اگر معیوب بودن ماژول را تایید کردید، تنها یک راه حل وجود دارد و آن تماس فوری با تامین کننده برای تعویض است.


بیشتر بدانید:

برای خرید سوئیچ 8پورت دی_لینک مدلD_LINK DES_1008C کلیک کنید.

برای خرید سوئیچ دسکتاپ 5پورت گیگابایتی دی_لینک D_LINK DGS_1005A کلیک کنید.

برای خرید سوئیچ24پورت دی_ لینک D_LINK DGS_1024C کلیک کنید.


خرابی برد سوئیچ شبکه

هر ماژول سوئیچ به backplane متصل می شود. اگر محیط مرطوب باشد، برد در اثر رطوبت اتصال کوتاه پیدا کند و یا در اثر حرارت زیاد، رعد و برق و ... قطعات آسیب دیده باشد، برد به درستی کار نمی کند.

به عنوان مثال، اگر عملکرد اتلاف گرما خوب نباشد یا دمای محیط بیش از حد بالا باشد، دمای داخل دستگاه افزایش یافته و قطعات می سوزند. در مورد منبع تغذیه خارجی معمولی، اگر ماژول های داخلی سوئیچ به درستی کار نکنند، ممکن است صفحه پشتی آسیب ببیند. حتی اگر مهندس تعمیر و نگهداری برق باشد، راهی برای انجام آن وجود ندارد. تنها راه تعویض برد پشتی است.


خرابی کابل سوئیچ شبکه مشکلات سوئیچ شبکه

از نظر تئوری، این نوع خطا خطای خود سوئیچ نیست، اما در استفاده واقعی، خطاهای کابل اغلب باعث می شود که سیستم سوئیچ یا پورت به درستی کار نکند، بنابراین این نوع عیب به عنوان خرابی سخت افزاری سوئیچ نیز طبقه بندی می شود. به عنوان مثال، اتصال محکم وصل نیست. کابل به ترتیب اشتباه چیده شده است یا استاندارد نیست. هنگامی که کابل متصل است، باید از کابل متقاطع استفاده شود، اما باید از اتصال مستقیم استفاده شود. دو فیبر در یک کابل به هم پیچیده شده اند. اتصال خط اشتباه منجر به حلقه شبکه می شود.

در واقع، مشکلات سخت افزاری سوئیچ اغلب ناشی از محیط بد اتاق کامپیوتر است که به راحتی می تواند منجر به خرابی های سخت افزاری مختلف شود. بنابراین، هنگام ساخت اتاق تجهیزات، ابتدا باید حفاظت در برابر صاعقه، منبع تغذیه، دمای داخلی و رطوبت داخلی زمین باشد. ساخت محیط ضد تداخل الکترومغناطیسی و ضد استاتیک محیطی مناسب برای عملکرد عادی تجهیزات شبکه فراهم می کند.


4 خرابی نرم افزار سوئیچ شبکه

پیکربندی نامناسب

مبتدیان با سوئیچ ها آشنا نیستند، یا به دلیل اینکه سوئیچ های مختلف به طور متفاوتی پیکربندی شده اند، مدیران اغلب هنگام پیکربندی سوئیچ ها با خطاهای پیکربندی مواجه می شوند. مشکلات سوئیچ شبکه

سوئیچ Maintenance Switch به معنی "سوئیچ" یک دستگاه شبکه است که برای ارسال سیگنال الکتریکی استفاده می شود. این یک مسیر سیگنال الکتریکی انحصاری برای هر دو گره شبکه که به سوئیچ دسترسی دارند، فراهم می کند. رایج ترین سوئیچ سوئیچ اترنت است. سایر کلیدهای ولوم رایج تلفن، سوئیچ های فیبر و غیره.

به عنوان مثال، اگر VLAN به اشتباه پارتیشن بندی شده باشد، شبکه غیر قابل دسترسی است، پورت به اشتباه خاموش می شود، و تنظیمات سوئیچ و حالت NIC مطابقت ندارند. یافتن چنین عیوب گاهی دشوار است و نیاز به تجربه خاصی دارد. اگر مطمئن نیستید که در پیکربندی کاربر مشکلی وجود دارد، ابتدا تنظیمات پیش فرض کارخانه را بازیابی کنید و سپس مرحله به مرحله آن را پیکربندی کنید. مشکلات سوئیچ شبکه

بهتر است قبل از پیکربندی، دفترچه راهنما را مطالعه کنید، که یکی از عاداتی است که مدیریت شبکه باید ایجاد کند. هر سوئیچ دارای راهنمای نصب دقیق، کتابچه راهنمای کاربر و توضیحات دقیق هر نوع ماژول است. از آنجایی که بسیاری از کتابچه های راهنما برای سوئیچ ها به زبان انگلیسی نوشته شده اند، کاربرانی که انگلیسی ضعیفی دارند می توانند قبل از انجام تنظیمات خاص با مهندسان تامین کننده مشورت کنند.


عوامل خارجی

به دلیل وجود ویروس ها یا هکرها، میزبان ممکن است تعداد زیادی بسته را که قوانین کپسوله سازی را رعایت نمی کنند به پورت متصل ارسال کند که باعث می شود پردازنده سوئیچ بیش از حد شلوغ شود و بسته ها با تاخیر ارسال شوند. منجر به سرریز بافر، پدیده بلوک می شود. مشکلات سوئیچ شبکه

وضعیت دیگر طوفان پخش است که نه تنها پهنای باند شبکه زیادی را اشغال می کند، بلکه زمان پردازش CPU زیادی را نیز می گیرد. اگر شبکه توسط تعداد زیادی بسته پخش برای مدت طولانی اشغال شود، ارتباط نقطه به نقطه معمولی نمی تواند به طور معمول انجام شود و سرعت شبکه کند یا شرم آور خواهد بود.

خرابی کارت شبکه یا پورت می تواند باعث طوفان پخش شود. از آنجایی که سوئیچ فقط می تواند حوزه برخورد را تقسیم کند و نمی تواند دامنه پخش را تقسیم کند، وقتی تعداد بسته های پخش 30٪ از کل ارتباطات باشد، بازده انتقال شبکه به طور قابل توجهی کاهش می یابد.


رمز عبور را فراموش کرده اید.

این ممکن است چیزی باشد که هر مدیری آن را تجربه کرده است. هنگامی که رمز عبور خود را فراموش می کنید، می توانید رمز عبور سیستم خود را طی مراحل خاصی بازیابی یا تنظیم مجدد کنید. برخی از آنها ساده تر هستند، فقط یک دکمه را روی سوئیچ فشار دهید. و برخی باید با کمک مراحل خاصی حل شوند. چنین وضعیتی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که سوئیچ فراموش شود یا آسیب ببیند و باعث از دست رفتن اطلاعات شود.


خطای سیستم

سیستم سوئیچ ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار است. داخل سوئیچ یک حافظه فقط خواندنی قابل تجدید وجود دارد که سیستم نرم افزاری لازم برای سوئیچ را در خود جای می دهد. این نوع خطا برای ما نیز رایج است.

S، لینوکس، به دلایل طراحی در آن زمان، حفره هایی وجود دارد، زمانی که شرایط مناسب باشد، منجر به بار کامل سوئیچ، از دست دادن بسته، بسته اشتباه و غیره می شود. سوئیچ تعمیر و نگهداری سوئیچ دارای چندین پورت است که هر کدام دارای پورت هستند یک تابع Bridge برای اتصال به یک LAN یا یک سرور یا ایستگاه کاری با کارایی بالا. سوئیچ ها گاهی اوقات به عنوان پل های چند پورت شناخته می شوند. مشکلات سوئیچ شبکه

B، TFTP و غیره برای دانلود و به روز رسانی سیستم. البته ممکن است در هنگام ارتقای سیستم خطاهایی رخ دهد. برای چنین مشکلاتی، باید عادت کنیم که به طور مکرر از وب سایت سازنده تجهیزات بازدید کنیم. اگر سیستم جدیدی راه اندازی شد یا پچ جدیدی وجود داشت، لطفاً به موقع آن را به روز کنید.


هزینه تعمیرات انواع سوئیچ شبکه

سوئیچ شبکه یکی از سخت افزارهایی است که برای ارتباط بین دو دستگاه استفاده می شود. همچنین نیاز به مراقبت زیادی دارد. بنابراین افراد در صورت وجود کوچکترین مشکل در این دستگاه در اسرع وقت نسبت به عیب یابی و تعمیر آن اقدام نمایند.

هزینه تعمیر انواع سوئیچ شبکه بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. از مهم ترین عوامل می توان به تعویض و تعمیر قطعات، پاورها، پورت ها و یا استفاده از ابزار و تجهیزات برای تعمیر سوئیچ شبکه اشاره کرد. علاوه بر این، اتصال سیم های برق و تعمیر ویبره سوئیچ شبکه نیز می تواند نقش زیادی در افزایش و کاهش هزینه تعمیر آن داشته باشد. سپس این سخت افزارها را در صورت تمایل تعمیر و تعویض کنید.


خرید سوئیچ شبکه

شما می توانید برای خرید انواع سوئیچ شبکه با برند های مختلف و نازل ترین قیمت ها به وب سایت امارات رایان مراجعه کنید.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید