عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

21 / 11 / 1402

سیگیت مقابل وسترن دیجیتال

سیگیت مقابل وسترن دیجیتال

سیگیت مقابل وسترن دیجیتال

وقتی صحبت از تولید کنندگان ذخیره سازی به میان می آید، احتمالاً نام سیگیت و وسترن دیجیتال را شنیده اید. تفاوت بین دستگاه های ذخیره سازی این دو شرکت چیست؟ چه کسی مطمئن ترین هارد دیسک ها را می سازد؟

بیشتر شما نام سیگیت و وسترن دیجیتال را شنیده اید، اما واقعاً چقدر در مورد آنها می دانید؟

قبل از اینکه سیگیت و وسترن دیجیتال را از جنبه‌های مختلف مقایسه کنیم، می‌خواهیم اطلاعات اولیه‌ای در مورد این دو شرکت به شما ارائه دهیم. حالا بیایید با هم نگاهی بیندازیم.


درباره سیگیت

Seagate Technology PLC یک شرکت آمریکایی ذخیره سازی داده است. این شرکت در سال 1978 با نام Shugart Technology تاسیس شد. از سال 2010، این شرکت در دوبلین، ایرلند، با دفتر مرکزی آن در کوپرتینو، کالیفرنیا، ایالات متحده ثبت شده است.

در سال 1980، سیگیت اولین هارد دیسک 5.25 اینچی (HDD) را توسعه داد. در دهه 1980، آنها به تامین کنندگان اصلی میکرو کامپیوترها تبدیل شدند. امروزه سیگیت و رقیبش وسترن دیجیتال بر بازار هارد دیسک تسلط دارند. و محصولات اصلی آنها عبارتند از Desktop HDD، Laptop HDD، Enterprise HDD، Archive HDD، SSD و غیره.

رشد سیگیت تا حد زیادی با به دست آوردن رقبا حاصل شد. در سال 1989، سیگیت بخش Imprimis از Control Data Corporation را خریداری کرد که محصولات HDD را تولید می کند. در سال 1996، سیگیت محصولات جانبی کانر را خریداری کرد. سپس سیگیت در سال 2006 مکستور و در سال 2011 تجارت هارد دیسک سامسونگ را خریداری کرد.

در حال حاضر، سیگیت یک رهبر جهانی در راه حل های ذخیره سازی داده است. محصولات ذخیره سازی شگفت انگیزی را توسعه می دهد که به کاربران خانگی و تجاری در سراسر جهان امکان می دهد حیاتی ترین داده های خود را ایجاد، به اشتراک بگذارند و ذخیره کنند.


درباره وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال که با نام های وسترن دیجیتال و WD نیز شناخته می شود، یک تولید کننده هارد دیسک کامپیوتر معروف آمریکایی و ارائه دهنده راه حل های مختلف ذخیره سازی اطلاعات است. توسعه، تولید و ارائه دستگاه های ذخیره سازی، سیستم های مرکز داده و خدمات ذخیره سازی ابری برای پاسخگویی به نیازهای در حال تحول صنعت فناوری اطلاعات است.

وسترن دیجیتال سابقه طولانی در صنعت الکترونیک دارد. این شرکت توسط آلوین بی فیلیپس در سال 1970 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در ایروین، کالیفرنیا قرار دارد. اکنون آنها دفتر مرکزی آن را به سن خوزه، کالیفرنیا منتقل کرده اند.

مانند سیگیت، وسترن دیجیتال در نتیجه خریدهای موفق شرکت های دیگر به یکی از تولیدکنندگان بزرگ هارد دیسک کامپیوتر تبدیل می شود. در مارس 2012، وسترن دیجیتال HGST (فناوری های ذخیره سازی جهانی هیتاچی) را خریداری کرد. این خرید تأثیر زیادی بر صنعت هارد دیسک داشت، زیرا WD را پس از خرید به بزرگترین تولید کننده هارد دیسک در جهان تبدیل کرد.

در می 2016، وسترن دیجیتال سازنده تراشه های ذخیره سازی SanDisk را خریداری کرد. در آگوست 2017، وسترن دیجیتال ارائه‌دهنده ذخیره‌سازی ابری Upthere را خریداری کرد تا ویژگی‌های ذخیره‌سازی ابری بهتری ایجاد کند. در سپتامبر 2017، وسترن دیجیتال، Tegile Systems، تولید کننده آرایه ذخیره سازی فلش را خریداری کرد.

اکنون تولید کنندگان اصلی هارد دیسک تنها WD و Seagate هستند که نشان می دهد صنعت هارد دیسک وارد دوران الیگارشی شده است. و بسیاری از کاربران هنگام انتخاب یک دستگاه ذخیره سازی مانند SSD، HDD این دو برند را با هم مقایسه می کنند. بنابراین امروز، تفاوت های سیگیت و وسترن دیجیتال را در دستگاه های ذخیره سازی به شما نشان خواهیم داد.


سیگیت مقابل هارد وسترن دیجیتال

همانطور که همه می‌دانند، HDD تجارت اصلی Seagate Technology و Western Digital Corporation است. تفاوت بین محصولات HDD آنها چیست؟ در ادامه مقایسه ای بین هارد سیگیت و وسترن دیجیتال ارائه شده است که تفاوت دو برند HDD در قابلیت اطمینان، سرعت و ظرفیت را معرفی می کند.

قابلیت اطمینان

هنگامی که می خواهید هارد دیسک را ارتقا دهید، انتخاب یک هارد دیسک با کارایی بالا و قابل اعتماد ضروری است. هر درایوی که امروز بخرید در نهایت با شکست مواجه می‌شود، اما هرچه درایو شما قابل اعتمادتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید. بنابراین قابلیت اطمینان یک عامل ضروری است.

وسترن دیجیتال سازنده هارد دیسک است که بسیاری از کاربران آن را به درایوهای پلاتر سنتی ترجیح می دهند. بسیاری از افراد سال ها از هارد دیسک های WD استفاده می کنند. و آنها ادعا می کنند که هارد دیسک های WD دارای قابلیت اطمینان استثنایی با نرخ خرابی بسیار پایین هستند.

با این حال، طبق یک مطالعه توسط BackBlaze، درایوهای وسترن دیجیتال در بین HGST، Seagate، Toshiba و Western Digital کمترین اعتماد را داشتند. آیا این درست است؟ خوب، خرابی هارد دیسک بسته به مارک، مدل و ظرفیت متفاوت است. این اعداد تنها زمانی یافت می شوند که سازنده بدون توجه به مدل و ظرفیت در نظر گرفته شود. بنابراین این اعداد 100 درصد دقیق نیستند.

پس از جستجو در اینترنت، بسیاری از مردم بر این باورند که هارد دیسک های وسترن دیجیتال از سیگیت قابل اعتمادتر هستند. و بسیاری از کاربران گزارش می دهند که هارد دیسک های وسترن دیجیتال کمتر از هر سیگیت خراب می شود.

صرف نظر از قابلیت اطمینان، ممکن است گاهی اوقات با خرابی هارد دیسک WD یا Seagate مواجه شوید زیرا همه هارد دیسک ها یکسان ساخته نمی شوند. شما ممکن است از هر سازنده ای دچار خرابی درایو شوید. بنابراین، مهم نیست که از چه درایوی استفاده می کنید، بهترین راه برای محافظت از اطلاعات ارزشمند خود تهیه یک نسخه پشتیبان است.

سرعت

در مورد سرعت HDD، من چنین تشبیهی را در اینترنت می بینم: سیگیت و وسترن دیجیتال مانند دو نفر با شخصیت های کاملاً متفاوت هستند. سیگیت مرد جوانی است که به دنبال عملکرد برتر است. در حالی که وسترن دیجیتال بیشتر شبیه یک پیرمرد با تجربه غنی است که به دنبال سرعت نیست، بلکه به دنبال قابلیت اطمینان است.

معنی آن چیست؟ این بدان معناست که سرعت هارد دیسک سیگیت از وسترن دیجیتال سریعتر خواهد بود. اما با وجود سرعت خواندن و نوشتن سریعتر، میزان خرابی آن نیز از وسترن دیجیتال بالاتر است.

سرعت خواندن و نوشتن هارد های وسترن دیجیتال در مقایسه با سیگیت کمی کمتر است اما به دلیل پایداری و دوام مناسب برای ذخیره سازی مناسب تر است.

در نتیجه، هارد دیسک های سیگیت به طور کلی سریع، در خواندن و نوشتن نرم و به طور کلی سبک هستند. HDD Western Digital با نرخ خرابی هارد دیسک پایین نسبتاً پایدار است.

اگر می‌خواهید سرعت خواندن/نوشتن آنها را آزمایش کنید، یک ابزار محک‌گذاری رایگان دیسک - MiniTool Partition Wizard Free Edition توصیه می‌شود، که می‌تواند به شما کمک کند سرعت خواندن/نوشتن متوالی و تصادفی هارد دیسک را آزمایش کنید. اگر می خواهید هارد دیسک Seagate/Western Digital خود را محک بزنید، اکنون یکی را دانلود کنید.

ظرفیت

وقتی صحبت از ظرفیت به میان می‌آید، وسترن دیجیتال ما را تحت تأثیر قرار داد، زیرا اولین باری بود که هارد دیسک‌های 2 ترابایتی SATA را به ما معرفی کرد. و ظرفیت هارد دیسک های آن روز به روز در حال افزایش است. در اکتبر 2017، وسترن دیجیتال اولین هارد دیسک 14 ترابایتی جهان، HGST Ultrastar Hs14 پر از هلیوم را ارسال کرد.

در مورد سیگیت، درایوهای کلاس دسکتاپ با ظرفیت حداکثر 10 ترابایت وجود دارد. و ظرفیت این درایو بزرگترین نیست. هارد داخلی نسخه سیگیت پرو باراکودا 14 ترابایت ظرفیت دارد که به شما امکان ذخیره بازی، فیلم و موسیقی بیشتری را نسبت به قبل می دهد.

هر دو وسترن دیجیتال و سیگیت می توانند نیازهای ظرفیت هارد دیسک شما را برآورده کنند. در این صورت هنگام انتخاب هارد از دو شرکت می توانید بر روی فاکتورهای مهم دیگری مانند قیمت، عملکرد، قابلیت اطمینان و ... تمرکز کنید.


برای خرید هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Purple WD60PURZ ظرفیت 6 ترابایت گارانتی اصلی کلیک کنید.

برای خرید هارد اینترنال وسترن دیجیتال آبی ظرفیت 1 ترابایت کلیک کنید.

برای خرید هارد اینترنال وسترن دیجیتال قرمز 2 ترابایت Red WD20EFRX کلیک کنید.


سیگیت در مقابل وسترن دیجیتال SSD

هر دو وسترن دیجیتال و سیگیت در ابتدا تمایلی به سرمایه گذاری روی SSD نداشتند، اما اکنون همه آنها درایوهای حالت جامد سریع ارائه می دهند.

در سری جدید NVMe، Firecuda 510 چیزی است که سیگیت را از رقبا متمایز می کند. وسترن دیجیتال سیاه 3D NVME به سرعت Firecuda 510 نیست، اما قیمت آن بیشتر است.

سیگیت در حال حاضر پیشتاز فضای ذخیره سازی داخلی بزرگتر و رقابت سرعت است، اگرچه این فاصله کم است. وسترن دیجیتال همچنان در بازار میان رده و پایین رده جایگاهی دارد.

سیگیت در مقابل حافظه خارجی وسترن دیجیتال

حافظه خارجی برای کاربرانی که می خواهند از درایوهای داخلی نسخه پشتیبان تهیه کنند، مهم و ضروری است. در زیر سه نوع حافظه خارجی آورده شده است.

درایو قابل حمل

سیگیت و وسترن دیجیتال هر دو هارد اکسترنال جیبی را با ظرفیت ها و اتصالات متفاوت ارائه می دهند. در میان این درایوهای اکسترنال، سری My Passport وسترن دیجیتال و درایوهای قابل حمل Backup Plus Seagate هستند.

درایو دسکتاپ

اگر یک ویرایشگر عکس یا ویدیو یا علاقه مند به فیلم هستید، ممکن است یک درایو قابل حمل شما را راضی نکند، زیرا برای ذخیره مجموعه های رسانه ای بزرگ به چندین ترابایت فضا نیاز دارید. در این مورد، می توانید یک درایو کلاس دسکتاپ در نظر بگیرید.

اگر می خواهید یک درایو کلاس دسکتاپ انتخاب کنید، درایو دسکتاپ WD My Book Duo انتخاب خوبی است. درایو دسکتاپ دارای ظرفیت حداکثر 28 ترابایت در تنظیمات RAID 0 یا RAID 1 است. در مورد سیگیت، آن‌ها می‌توانند 10 ترابایت فضای ذخیره‌سازی را از یک Backup Plus Hub یا Expansion Desktop درایو فراهم کنند.

هر دو درایو دسکتاپ دارای فضای ذخیره سازی انبوه برای پشتیبان گیری از عکس ها، فیلم ها، موسیقی و اسناد هستند. با این حال، اگر می‌خواهید ویرایش ویدیوی 4K یا حتی 8K انجام دهید یا از سایر مجموعه‌های رسانه‌ای عظیم پشتیبان تهیه کنید، Western Digital بهترین گزینه است.

دستگاه های NAS

به نظر می‌رسد که دستگاه‌های NAS برای سیگیت یک فکر بعدی باشد. چرا؟ از آنجایی که وسترن دیجیتال خطوط My Cloud Pro و Expert را تا 40 ترابایت ارائه می دهد، سیگیت در حال حاضر یک سرور NAS شخص اول ندارد. در عوض، آنها انتخاب می کنند که درایوهای NAS طراحی شده با محدوده IronWolf تا 14 ترابایت را تولید کنند.

امروز، My Cloud پشتیبانی داخلی را برای Plex Media Server ارائه می دهد. این کتابخانه شما را سازماندهی می کند و به هر دستگاه فعالی اجازه پخش جریانی می دهد - تلفن های هوشمند، کروم کست، پلی استیشن 4 و موارد دیگر، که بسیار راحت است. در حالی که درایوهای Seagate را می توان در سرورهای NAS ادغام کرد و به همان روش استفاده کرد، آنها سرورهای با ظرفیت بالا با قابلیت های مشابه ندارند.

در این مورد، زمانی که می خواهید محصولات ذخیره سازی بی سیم را انتخاب کنید یا از فضای ذخیره سازی ابری استفاده کنید، Western Digital بهترین انتخاب شما است.


خرید هارد سیگیت

شما می توانید برای خرید انواع هارد سیگیت با بهترین قیمت و نازل ترین خدمات پس از فروش به وب سایت امارات رایان مراجعه کنید.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید