عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

29 / 11 / 1402

نکاتی که قبل از خرید هارد اکسترنال باید بدانید!

نکاتی که قبل از خرید هارد اکسترنال باید بدانید!

نکاتی که قبل از خرید هارد اکسترنال باید بدانید!

ده ها مدل هارد دیسک در اندازه ها و طرح های مختلف در بازار وجود دارد. این تنوع انتخاب را برای اکثر کاربران سخت می کند. از جمله ویژگی های مهمی که یک هارد دیسک باید داشته باشد، بسیاری فقط ظرفیت و قیمت آن را در نظر می گیرند و پس از خرید فقط متوجه ویژگی های مهم دیگری می شوند که از قلم افتاده اند.

در این مقاله راهنمای خرید یک هارد اکسترنال خوب به مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید این لوازم جانبی باید به خاطر داشته باشید، می پردازیم.


 نوع هارد اکسترنال; هارد اکسترنال ssd یا hdd؟

ابتدا باید بدانید که هارد های اکسترنال از نظر فنی در دو نوع مختلف تولید می شوند که لازم است قبل از خرید با آن ها آشنا شوید.

هارد اکسترنال SSD؛

  در این نوع هارد ها به جای استفاده از هد از تراشه های حافظه و ترانزیستور استفاده می شود که تکنولوژی غیر مکانیکی و جدید است. این باعث شده از نظر سرعت، قدرت، کیفیت، طول عمر و ... بهتر از هارد دیسک ها باشند البته در مقابل قیمت های بسیار بالاتری دارند. هارد دیسک های SSD در برابر ضربه مقاوم تر هستند و آسیب کمتری می بینند. اما آنها قبل از پایان عمر خود هیچ علامتی نشان نمی دهند و در صورت غفلت، ممکن است همه اطلاعات خود را به یکباره از دست بدهید. همچنین باید بدانید که داده های ذخیره شده در هاردهای SSD اکسترنال در صورت عدم استفاده طولانی مدت (بسته به مدل هارد بین سه ماه تا یک سال) آسیب خواهند دید.

هارد HDD:

HDD ها از صفحات دیسک برای ذخیره داده ها استفاده می کنند که یک فناوری مکانیکی قدیمی است. طول عمر، سرعت، کیفیت و قدرت کمتری نسبت به هارد دیسک های SSD دارند. اما با توجه به قیمت مناسب، بسیاری از کاربرانی که تنها قصد دارند اطلاعات خود را بر روی هارد اکسترنال ذخیره کنند و سرعت و کیفیت برای آنها تفاوت چندانی ایجاد نمی کند، همچنان هاردهای HDD را ترجیح می دهند. به ویژه اینکه این هارد ها قبل از پایان عمر مفید خود به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهند و تمامی اطلاعات ذخیره شده روی آن ها به یکباره از بین نمی رود. همچنین باید بدانید که نوع هارد نباید برای مدت طولانی بدون استفاده بماند و با وجود اینکه نسبت به هاردهای SSD حساسیت کمتری به این موضوع دارد؛ اما ترک آنها برای مدت طولانی ممکن است باعث از بین رفتن برخی از اطلاعات ذخیره شده روی آنها شود.


 ظرفیت هارد اکسترنال; مهمترین ویژگی یک هارد اکسترنال خوب

مطمئناً می دانید که هنگام خرید یک هارد اکسترنال، مهمترین ویژگی که باید در نظر بگیرید ظرفیت آن است. اما شما باید این ظرفیت را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که هر چه ظرفیت هارد اکسترنال بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود، بنابراین به جای اینکه سراغ هارد دیسک های با ظرفیت بالا بروید، نیاز خود را بسنجید. فراموش نکنید که حداقل تا چندین سال آینده از این حافظه جانبی استفاده خواهید کرد، بنابراین نیازهای خود را در این سال ها در نظر بگیرید.



 قابلیت جابجایی هارد اکسترنال; یکی از ویژگی های اصلی هارد اکسترنال

باید بدانید که هارد های اکسترنال بر اساس کاربردشان به دو نوع مختلف تقسیم می شوند. نوع اول که هاردهای معمولی و قابل حمل هستند که با ابعاد کوچک تولید می شوند. داخل این هارد ها درایوهای 2.5 اینچی قرار می گیرند. این نوع هارد دیسک ها از همان کابل USB استفاده می کنند که برای اتصال آنها به دستگاه های دیگر استفاده می شود.

نوع دوم این هارد ها در سایزهای بزرگتر و به صورت رومیزی تولید می شوند. این هارد ها که به هاردهای آرشیو نیز معروف هستند، دارای درایوهای 3.5 اینچی هستند و برای ذخیره اطلاعات استفاده می شوند و حمل آن ها کار آسانی نیست. علاوه بر این، ناگفته نماند که این هارد دیسک های آرشیوی به طور مستقیم به منبع تغذیه متصل می شوند تا انرژی مورد نیاز خود را تامین کنند.

جالب است بدانید روش هایی برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال وجود دارد که با کمک آنها می توانید هارد های قدیمی خود را بازیابی کنید. البته این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند

Image

سرعت انتقال داده; یکی از ویژگی های یک هارد اکسترنال خوب

نکته مهم دیگری که در راهنمای خرید یک هارد اکسترنال خوب باید به آن اشاره کرد سرعت انتقال اطلاعات است. فراموش نکنید که حتی اگر ظرفیت هارد اکسترنال شما زیاد باشد. اما عدم امکان انتقال به موقع فایل ها مشکل ساز خواهد بود. به خصوص که امکان اتصال این هارد ها به گوشی، تبلت، تلویزیون و ... در مقاله چگونه گوشی را به هارد اکسترنال وصل کنیم؟ در این مورد می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. به طور کلی هارد های SSD سرعت انتقال بالایی در حدود 300 مگابایت بر ثانیه دارند. سرعت هارد های HHD در مدل های معمولی تقریبا 5400 دور در دقیقه است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

در نظر داشته باشید که علاوه بر سرعت فناوری هارد اکسترنال، نوع پورت دستگاه نیز بر سرعت انتقال اطلاعات آن تاثیر می گذارد. هارد های اکسترنال معمولاً از طریق پورت های USB به دستگاه های دیگر متصل می شوند و اطلاعات را انتقال می دهند. اگر این پورت ها در کامپیوتر یا هارد دیسک شما سازگار نیستند، حتی اگر سرعت تکنولوژی بالا باشد، نباید انتظار سرعت انتقال اطلاعات بالایی داشته باشید. پورت‌های USB 2.0 قدیمی‌تر هستند و داده‌ها را با کمترین سرعت تا 6 مگابیت در ثانیه انتقال می‌دهند. پورت های USB 3.0 و USB 3.1 جدیدتر هستند و سرعت انتقال بالاتری دارند. این پورت ها می توانند اطلاعات را تا 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند. اما هنوز به پورت های Thunderbolt 3 که اطلاعات را تا 40 گیگابیت در ثانیه انتقال می دهد، نمی رسند. پس علاوه بر سرعت هارد، به پورت های آن و کامپیوتر خود نیز توجه کنید. همچنین، فقط از مبدل ها و کابل های استاندارد هارد دیسک استفاده کنید.


رمزگذاری اطلاعات; مشخصات هارد اکسترنال خوب

اگرچه می توانید اطلاعات خود را به صورت نرم افزاری و با کمک برنامه های ویژه در تمامی هاردهای اکسترنال رمزگذاری کنید. اما فقط برخی از هاردهای اکسترنال به شما امکان می دهند اطلاعات خود را در سخت افزار رمزگذاری کنید یا از حسگرهای اثر انگشت یا سایر گزینه های امنیتی برای محافظت از داده های خود تا حد امکان استفاده کنید. بنابراین اگر می خواهید اطلاعات بسیار مهمی را روی هارد خود ذخیره کنید، می توانید به خرید یک هارد اکسترنال با این قابلیت فکر کنید.


 ضد ضربه و آب; یک ویژگی ضروری برای خرید یک هارد اکسترنال خوب

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که هارد را همه جا همراه خود می برید و در مکان های مختلف از آن استفاده می کنید، بد نیست برای مقاوم بودن در برابر ضربه و آب هزینه ای برای آن در نظر بگیرید. از این نظر بد نیست بدانید که هارد های SSD در برابر ضربه مقاومت بیشتری دارند. از طرفی هارد دیسک ها باید با محافظ و یک قاب سخت خارجی پوشانده شوند تا در هنگام ضربه کمتر آسیب ببینند.


 گارانتی; گارانتی خوب هارد اکسترنال

اطلاعات ارزشمند و شخصی روی هاردهای اکسترنال ذخیره می شود که برای اکثر افراد بسیار مهم است. بنابراین در راهنمای خرید هارد اکسترنال خوب به شما یادآوری می کنیم که هارد خود را از برندهای معتبر تهیه کنید. برندهایی که دارای گارانتی یا گارانتی کیفیت هستند و در صورت نیاز می توانید با کمک پشتیبانی شرکت مربوطه اطلاعات خود را بازیابی کنید و یا حتی در صورت بروز مشکل دستگاه خود را تعویض نمایید.


بهترین هارد اکسترنال برای بازی

انتخاب بهترین هارد اکسترنال یکی از مهم ترین دغدغه های گیمرهایی است که به دنبال فضایی برای ذخیره اطلاعات اضافی برای بازی های خود هستند. به خصوص که این هارد دیسک ها می توانند روی سرعت و عملکرد گیمرها تاثیر زیادی بگذارند. اگر شما هم اهل بازی هستید، توصیه می کنیم حتما هارد های SSD را برای این منظور انتخاب کنید. این هارد ها سرعت بالاتری دارند و به شما کمک می کنند از انجام بازی ها نهایت لذت را ببرید.


اگر به دنبال خرید بهترین هارد اکسترنال برای PS4 هستید، باید مطمئن شوید که دستگاه شما از USB 3.0 پشتیبانی می کند.


هارد اکسترنال را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید

در این مقاله به 7 نکته اشاره کردیم که هنگام خرید هارد اکسترنال باید به آنها توجه کنید. این نکات عبارتند از: نوع هارد اکسترنال، ظرفیت، سرعت، گارانتی، قابلیت رمزگذاری، مقاومت در برابر ضربه و آب و ... در نهایت برای تکمیل مقاله راهنمای خرید یک هارد اکسترنال خوب یادآور می شویم که از هارد اکسترنال استفاده می شود.

اگر سوال یا نظری در مورد این مقاله دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.


خرید هارد اکسترنال

شما می توانید برای خرید انواع هارد اکسترنال با بهترین قیمت و نازل ترین خدمات پس از فروش به وب سایت امارات رایان مراجعه کنید.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید