عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

26 / 10 / 1402

هارد دیسک های 22 و 26 ترابایتی وسترن دیجیتال!

هارد دیسک های 22 و 26 ترابایتی وسترن دیجیتال!

هارد دیسک های 22 و 26 ترابایتی وسترن دیجیتال!

اخیرا خبری در بازار هارد داخلی مشاهده شده است و آن عرضه هارد 22 و 26 ترابایتی توسط وسترن دیجیتال است.

این هارد ها که جزو هاردهای پر ظرفیت هستند بر اساس فناوری های CMR و SMR طراحی و ساخته شده اند. در این مقاله قصد داریم با این هارد دیسک های داخلی فوق العاده بیشتر آشنا شویم.


آشنایی با هارد دیسک های پر ظرفیت وسترن دیجیتال

هارد دیسک 22 ترابایتی یکی از جدیدترین محصولات وسترن دیجیتال است که از فناوری جدیدی به نام ePMR استفاده می کند.

ePMR به استفاده از فناوری ثبت داده ها در زیر میدان مغناطیسی عمودی اشاره دارد که از نظر مصرف انرژی در مقایسه با فناوری های قدیمی تر، مقرون به صرفه تر است.

به عبارت دیگر به کمک این فناوری حجم بیشتری از داده ها بر روی هارد دیسک های مغناطیسی با انرژی کمتر ثبت می شود، بنابراین تراکم ثبت اطلاعات در این روش بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، فناوری OptiNAND نیز در این هارد دیسک های جدید غربی استفاده شده است.

با کمک این فناوری امکان ثبت اطلاعات در سطح سکتور روی هارد دیسک وجود دارد. به این معنی که امکان از دست دادن اطلاعات به حداقل می رسد زیرا داده ها بر روی تراشه های حافظه NAND ذخیره می شوند.

علاوه بر این، استفاده از تراشه های حافظه NAND برای ذخیره اطلاعات، سرعت هارد دیسک را در ضبط داده ها تسریع می کند. OptiNAND با فناوری مورد استفاده در هارد دیسک های هیبریدی متفاوت است که در آن از تراشه های حافظه NAND برای ضبط و ضبط داده های اصلی و متا داده ها استفاده می شود.

این هارد دارای 10 بشقاب است که همه آنها با گاز هلیوم پر شده اند. با توجه به تعداد زیاد پلاتر در این مدل هارد دیسک از درایور هد سه مرحله ای استفاده شده است که دقت هد را افزایش می دهد.

هارد دیسک های 26 ترابایتی Ultrastar DC HC670 وسترن دیجیتال از فناوری UltraSMR استفاده می کنند. به لطف استفاده از این فناوری، الگوریتم های تصحیح خطا در هارد دیسک های جدید غربی بهبود یافته است.

همچنین در این محصولات از تراشه های حافظه UFS استفاده شده است که در کنار فناوری OptiNAND قابلیت ArmorCache را برای هارد دیسک های غربی فراهم می کند.

این فناوری نمونه ای از نسل جدید حافظه نهان غیر فرار است که کارایی دستگاه های ذخیره سازی را افزایش می دهد. با کمک فناوری ArmorCache حتی در صورت قطع برق، اطلاعات حافظه کش از بین نمی رود و در تراشه های حافظه باقی می ماند.

بنابراین مکانیسم تخلیه حافظه کش موجود در هارد دیسک که در مدل های قدیمی این مموری ها انجام می شد، در هارد دیسک های جدید وسترن دیجیتال نیازی نخواهد بود.

هارد دیسک های جدید 22 ترابایتی و 26 ترابایتی وسترن دیجیتال برای اولین بار توسط سرورهای ابری استفاده می شود. به طور مشخص این سرویس دهندگان از مدل های Ultrastar DC HC570 و Ultrastar DC HC670 استفاده کرده اند.

با این وجود هنوز عرضه انبوه این محصولات در بازار به پایان نرسیده است، اما پیش بینی می شود در آینده نزدیک شاهد عرضه این محصولات در بازارهای جهانی باشیم.

هارد دیسک های با ظرفیت بالا وسترن به طور خاص برای تجهیزات نظارت عملکرد 24 ساعته، ذخیره سازی شبکه و برنامه های کاربردی سازمانی طراحی شده اند.

به تازگی هارد دیسک CMR 22 ترابایتی از سری محصولات WD Purple Pro برای استفاده در تجهیزات نظارتی، هاب های دوربین مدار بسته و دستگاه های DVR ساخته و عرضه شده است.


  به زودی می توانید این محصولات را با گارانتی فوق العاده با بهترین قیمت از امارات رایان تهیه کنید.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید