عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

24 / 11 / 1402

رنگ بندی دیجیتال وسترن

رنگ بندی دیجیتال وسترن

رنگ بندی دیجیتال وسترن

رنگ آمیزی هارد وسترن یکی از راه های شناسایی و تمایز بین محصولات غربی است. از آنجایی که شرکت غربی که برندی شناخته شده در بین هاردهای موجود در بازار است، برای هاردهای عرضه شده خود دسته بندی رنگی قرار داده است، بهتر است حداقل دانش سطحی از استفاده از رنگ هارد وسترن Wd داشته باشید. برای اینکه بدانید هر یک از رنگ های سبز، آبی، قرمز، بنفش، مشکی، طلایی برای چه هدف و زمینه ای در نظر گرفته شده اند.

در این مقاله از توتی کالا سعی داریم به بررسی معنا و مفهوم هر رنگ در این برند معروف بپردازیم. اگر قصد خرید هارد های این برند را دارید بهتر است این مطلب را مطالعه کرده و هارد مناسب خود را تهیه کنید. با ما در امارات رایان همراه باشید.


چرا رنگ بندی هارد وسترن متفاوت است؟

به نظر می رسد یکی از دلایل مهم رنگ بندی هارد وسترن این است که باعث می شود سایت های مختلفی مانند سایت ما در مورد این موضوع بنویسند یا ویدیوهای مختلفی در شبکه های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب به اشتراک گذاشته شود که باعث بازاریابی می شود. و تبلیغات این شرکت خواهد بود.

شرکت وسترن دیجیتال قصد دارد با این سیاست محصولات خود را بزرگتر جلوه دهد. اصولاً همه این هاردها تقریباً خط تولید یکسانی دارند و تفاوت آنها بسیار جزئی است. اما رنگ آمیزی آنها باعث می شود مشتریان احساس کنند که این شرکت محصولات زیادی تولید کرده است.


کاربرد رنگ سبز وسترن

رنگ سبز هارد وسترن با هدف فضای ذخیره سازی بهینه طراحی شده است. این هارد کم مصرف و کم صدا با قیمت پایین اغلب برای بایگانی و ذخیره اطلاعاتی مانند موسیقی، عکس و فیلم بر روی هارد ثانویه مناسب است. برای پردازش توصیه نمی شود و برای لپ تاپ هارد مناسبی هم نیست، زیرا با وجود قابلیت Intellipower، در مواقعی که هارد استفاده نمی شود، سرعت چرخش کاهش می یابد تا مصرف به حداکثر برسد.


استفاده از رنگ آبی وسترن

رنگ آبی سخت غربی برای اهداف عمومی با کارایی خوب طراحی شده است. هارد آبی رنگ هارد اورجینال برند وسترن کاملا مناسب برای استفاده روزمره و پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران است ضمن اینکه قیمت مناسب و سرعت خوبی دارد که برای هارد اولیه کامپیوترهای رومیزی استفاده می شود. ، لپ تاپ ها و برخی ایکس باکس ها. استفاده می شود و در مدل های جدیدتر به این رنگ سخت، اطلاعات در یک مرکز متمرکز شده است تا سرعت دسترسی به اطلاعات افزایش یابد.


خصوصیات عمومی هاری آبی

مناسب برای مصارف خانگی و دفاتر کوچک

سرعت چرخش 5400 تا 7200 دور در دقیقه دارد

64 مگابایت حافظه کش دارد

در ظرفیت های 500 گیگابایت تا 6 ترابایت موجود است


استفاده از رنگ مشکی هارد وسترن

رنگ سبز سخت وسترن با هدف سرعت بالا و کارایی بهتر طراحی شده است. این هارد بالاترین کارایی را در بین هارد های غربی دارد که به معنای سرعت بالا در خواندن و نوشتن اطلاعات است که برای کارهایی که نیاز به سرعت بالا دارند مانند بازی های ایکس باکس، پردازش و محاسبات، بوت سریع ویندوز و ... مناسب است و در در این هارد، لرزش و صدای هارد به حداقل رسیده است تا نهایت لوکس و کلاس کاری را در آن حفظ کند. پس دور از انتظار نیست که با این همه مزیت قیمت بالایی داشته باشد.


ویژگی های کلی هارد دیسک های مشکی WD:

مناسب برای کاربران حرفه ای، گیمرها، کارهای گرافیکی و چند رسانه ای

سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه دارد

128 مگابایت حافظه کش دارد

در ظرفیت های 1 ترابایت تا 6 ترابایت موجود است


استفاده از رنگ قرمز وسترن 

رنگ قرمز هارد وسترن برای استفاده عمومی در ذخیره سازی NAS طراحی شده است. با توجه به اینکه این هارد وسترن حجم بالایی دارد در ذخیره سازی اطلاعات انواع فیلم و عکس بسیار کاربردی بوده و برای استفاده در سیستم های شبکه NAS و RAID و امنیت حفظ اطلاعات در این امر مناسب است. هارد بالاست

رنگ قرمز هارد وسترن در دو نوع Wd Red و Wd Red Pro موجود است و تفاوت Red Pro فقط در افزایش حافظه کش و افزایش سرعت آن است.


ویژگی های عمومی هاری قرمز :

برای سیستم های ذخیره سازی شبکه (NAS)

مناسب برای حجم کاری بالا با قابلیت اطمینان بالا

سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه دارد

دارای 64 تا 256 مگابایت حافظه کش

در ظرفیت های 2 ترابایت تا 10 ترابایت موجود است


استفاده از رنگ بنفش وسترن

رنگ بنفش سخت وسترن برای نگهداری 24 ساعته طراحی شده است. این رنگ برای مراکز مانیتورینگ و دوربین های NVR و DVR که به صورت 24 ساعته در حال ضبط و ذخیره فیلم هستند مناسب است و در دو نوع ارغوانی که تا 32 دوربین مدار بسته را پشتیبانی می کند و مناسب برای دوربین های مدار بسته کوچک است. مراکز خانگی، دفاتر و سیستم های نظارتی و Purple NV تا 64 دوربین را پشتیبانی می کند و برای سیستم های مدار بسته تحت شبکه مناسب است.


ویژگی های کلی هارد بنفش وسترن 

استفاده در سیستم های نظارتی مانند دوربین مدار بسته

مناسب برای انواع دستگاه های DVR و NVR حرفه ای موجود در بازار

ساخته شده برای استفاده 24 ساعته

سرعت چرخش 5400 دور در دقیقه دارد

دارای 64 تا 256 مگابایت حافظه کش

در ظرفیت های 1 ترابایت تا 10 ترابایت موجود است


استفاده از رنگ طلایی هارد وسترن

اما جدیدترین محصول از سری محصولات وسترن هارد وسترن رنگ طلایی می باشد که حرفه ای ترین نسل ذخیره سازی اطلاعات بوده و در سری اپلیکیشن های NAS قرار گرفته و مناسب برای استفاده در مراکز داده، ذخیره سازی ابری و سیستم های پردازشگر محاسباتی می باشد. . بودن

این هارد وسترن به دلیل وجود دو پردازنده و کنترل دقیق بهترین انتخاب برای ذخیره سازی حرفه ای در سیستم های RAID می باشد که دارای سرعت و حافظه کش بالا بوده و با حفاظت در برابر لرزش در رده قوی ترین هارد های وسترن قرار می گیرد. 


ویژگی های کلی هارد گلدن وسترن:

مناسب برای سرورهای قدرتمند با حجم کاری بسیار بالا

سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه دارد

دارای 128 تا 256 مگابایت حافظه کش

در ظرفیت های 1 ترابایت تا 10 ترابایت موجود است


علت تفاوت رنگ بندی هاردهای وسترن دیجیتال

رنگ سبز: مناسب برای نگهداری اطلاعات به مدت طولانی (آرشیو فیلم و موسیقی و ...). کم مصرف و ارزان. سرعت 5400

رنگ آبی: مناسب برای استفاده روزانه و کار معمولی کامپیوتر (نصب ویندوز) - رده متوسط - سرعت 5400 تا 7200 قیمت متوسط

رنگ مشکی: عملکرد عالی مناسب برای گیمرها و نرم افزارهای محاسباتی - سرعت 7200. گران.

رنگ قرمز: مناسب برای استفاده در شبکه (واحد NAS یا واحد حافظه متصل به شبکه). رنگ قرمز برای استفاده در کامپیوتر خانگی مناسب نیست

رنگ بنفش: مناسب برای سیستم های امنیتی مانند دوربین مداربسته که باید همیشه روشن باشند.

رنگ طلایی: مناسب برای مراکز داده که باید همیشه روشن باشند و ماندگاری و سرعت بالایی داشته باشند.


نتیجه

با توجه به توضیحاتی که داده شد می توان نتیجه گرفت که اگر قصد خرید هارد اینترنال غربی را دارید رنگ های سبز، آبی و مشکی برای PC مناسب هستند و بقیه رنگ ها کاربرد خاصی دارند و برای PC استفاده نمی شوند. همچنین در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کامل مربوط به هر یک از رنگ های هارد وسترن را توضیح دهیم.

استفاده از رنگ های سخت وسترن Wd از نظر مقایسه سرعت و قیمت و حجم حافظه موضوع بسیار گسترده ای است که در یک مقاله نمی گنجد و امیدواریم با توضیحات مختصر آموزش مفیدی برای شما عزیزان بوده باشد.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید