عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

02 / 12 / 1402

مشکلات سوئیچ شبکه چیست و چگونه آنها را حل کنیم؟

مشکلات سوئیچ شبکه چیست و چگونه آنها را حل کنیم؟

مشکلات سوئیچ شبکه چیست و چگونه آنها را حل کنیم؟

مجموعه امارات رایان  در این مقاله قصد دارد در خصوص مشکلات سوئیچ شبکه در مجموعه توضیحاتی ارائه دهد. نیاز به سوئیچ شبکه برای ارتباط بین دستگاه ها و سیستم تمامی مجموعه ها جدا از بحث نوع مرکز و سیستمی که تصمیم به نصب و راه اندازی دارند، برای کاربران الزامی و ضروری است. امروزه با توجه به اینکه تمامی سیستم ها و مجتمع ها نیاز به شبکه و یکپارچه شدن دارند، نیاز به سوئیچ شبکه امری واجب و ضروری است، زیرا بدون استفاده از سوئیچ شبکه، ارتباط بین سیستم ها برقرار نمی شود و وجود ندارد. هادی در مجتمع هیچ راهی برای تبادل آسان اطلاعات بین دستگاه ها وجود نخواهد داشت.

خرید سوئیچ شبکه با اتصال دستگاه های موجود در شبکه، بسته های داده را از یک سیستم به سیستم های دیگر می فرستد و یک اتصال یکپارچه برقرار می کند. از نظر سخت افزاری، سوئیچ شبکه قطعه بسیار کوچکی از سخت افزار است که ارتباطات برقرار شده ما را بین چندین دستگاه و دستگاه های ارتباطی در یک LAN (شبکه محلی) متمرکز می کند. سوئیچ شبکه ایرانی که ارتباط بین چندین دستگاه متصل به یک شبکه محلی (LAN) را برقرار می‌کند، سال‌ها پیش در شبکه‌های خانگی رایج بود و این روترهای خانگی مدرن، سوئیچ‌های اترنت را به عنوان یکی از عملکردهای اصلی خود مستقیماً در واحد دارند.

سوئیچ های شبکه با کارایی بالا هنوز به طور گسترده در شبکه های شرکتی و مراکز داده استفاده می شوند و گاهی اوقات به عنوان هاب سوئیچینگ، هاب پل یا پل مک پیشنهاد می شوند. سوئیچ شبکه قطعه بسیار کوچکی از سخت افزار است که اتصالات برقرار شده ما را بین چندین دستگاه و دستگاه های ارتباطی در یک LAN (شبکه محلی) متمرکز می کند. روش کار سوئیچ شبکه که در مجتمع به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط بین تمامی دستگاه ها استفاده می شود، استفاده از آدرس IP دستگاه ها می باشد. به این صورت که مدیریت مجموعه با استفاده از سیستم خود آدرس IP تمامی سیستم های مجموعه را که همگی در یک شبکه هستند به دست آورده و با پلان های مشخصی تمامی دستگاه ها را به یک سوئیچ متصل می کنند و از این رو هر دستگاه دارای یک آدرس IP خاص است، امکان برقراری ارتباط دو دستگاه مختلف با یک آدرس IP وجود ندارد.


انواع سوئیچ های موجود و بررسی مشکلات سوئیچ شبکه

همه انواع سوئیچ های شبکه قادر به پشتیبانی تقریباً از انواع دستگاه ها و دستگاه های ارتباطی هستند. به طوری که برای دستگاه های اترنت، آنها قادر به ارائه چهار یا هشت اتصال هستند. با این حال سوئیچ های مورد استفاده در شرکت ها می توانند 32 تا 128 اتصال را پشتیبانی کنند. 

سوئیچ های رایج شبکه، مانند سوئیچ های روترهای کاربران خانگی، به پیکربندی خاصی به جز اتصال به منبع تغذیه نیاز ندارند. با توجه به بحث انواع سوئیچ شبکه، سوئیچ های مدیریتی که سوئیچ های گران تری هستند که مورد استفاده شرکت ها قرار می گیرند و می توانند قابلیت های سطح بسیار بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند و همچنین دارای قابلیت های کنترلی و مدیریتی گسترده ای هستند.

یکی از پرکاربردترین انواع سوئیچ های مناسب برای شبکه سرعت و قابلیت پشتیبانی POE آن است، سوئیچ شبکه poe مجموعه آداپتورها و برق غیر ضروری را برای تمامی سیستم ها فراهم می کند و همچنین با افزایش سرعت سوئیچ، کارایی را به همراه دارد. شبکه نیز افزایش می یابد.

 همانطور که قبلا ذکر شد، سوئیچ ها به سه دسته اترنت، گیگابیت و 10G تقسیم می شوند. سوئیچ ethernet poe به سرعت هر پورت تا 100 مگابیت بر ثانیه می رسد در حالی که سوئیچ های گیگابیتی به این سرعت به 1000 مگابیت بر ثانیه و سوئیچ های 10G به ده برابر سرعت سوئیچ های گیگابیتی می رسند و همچنین با افزایش سرعت سوئیچ، سرعت آن قیمت نیز افزایش خواهد یافت. .

عملکرد سوئیچ های مدیریت نشده بسیار ساده است و کاربران به راحتی می توانند اجزای شبکه را به سوئیچ متصل کنند، پس از نصب آن، تمامی قطعات متصل شده و سوئیچ از لحظه اتصال دستگاه ها به آن شروع به کار می کند.


بیشتر بدانید:

برای خرید سوئیچ 8پورت دی_لینک مدلD_LINK DES_1008C کلیک کنید.

برای خرید سوئیچ دسکتاپ 5پورت گیگابایتی دی_لینک D_LINK DGS_1005A کلیک کنید.

برای خرید سوئیچ24پورت دی_ لینک D_LINK DGS_1024C کلیک کنید.


 این امر باعث راحتی کاربران و کار مجموعه می شود، زیرا کاربران می توانند سوئیچ را در مکانی قرار دهند و آن را به حال خود رها کنند، زیرا نیاز به تنظیمات و کار خاصی ندارند. سوئیچ های مدیریتی کمی پیچیده تر از سوئیچ های غیر مدیریتی هستند و می توانند از طریق وب یا برنامه وارد صفحه تنظیمات سوئیچ شوند و برخی از ویژگی های آن را فعال یا غیرفعال کنند و همچنین در صورت نیاز به آپدیت و سایر برنامه های سوئیچ، سیستم عامل آن را به روز کنند. به عنوان تنظیم از دسترسی به پهنای باند، VLAN و غیره استفاده کنید.

حال که به معرفی و ارائه توضیحاتی در مورد انواع سوئیچ های شبکه پرداختیم، لازم است به مشکلات سوئیچ های شبکه اشاره کنیم. مشکلات سوئیچ شبکه معمولا به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شوند. ابتدا برای بررسی ایرادات سوئیچ شبکه باید به برقی که در قسمت جلویی پنل سوئیچ شبکه قرار دارد توجه کرد. به کاربران در ادامه مقاله به برخی از مشکلات رایج سوئیچ شبکه اشاره خواهیم کرد.

مشکلات سوئیچ شبکه مربوط به قطع برق: همانطور که قبلا اشاره کردیم ابتدا باید برق دستگاه بررسی شود. کلید برق شبکه ممکن است به دلایل مختلفی از جمله فرسودگی و یا نوسانات برق ناشی از صاعقه آسیب ببیند. البته ممکن است قسمت های دیگر کلید به دلیل قطع برق آسیب دیده باشد و به طور کلی می توان از یو پی اس هایی که تنظیم ولتاژ را انجام می دهند برای جلوگیری از این وضعیت استفاده کرد.

مشکلات سوئیچ شبکه مربوط به خرابی فن: به دلیل کارکرد 24 ساعته، ممکن است فن های موجود در سوئیچ شبکه به دلیل فرسودگی و یا حتی گرد و غبار از کار بیفتند. آی سی برد سوئیچ به دلیل افزایش بیش از حد دما می سوزد.

مشکلات سوئیچ شبکه مربوط به خرابی پورت: نگه داشتن سوئیچ شبکه در محیط های با رطوبت بالا باعث سولفاته شدن پورت ها و قطع شدن آن می شود. از طرفی در وصل و جداکردن کانکتورها باید مراقب باشید زیرا امکان آسیب رساندن به پورت ها وجود دارد.

مشکلات سوئیچ شبکه مربوط به عیب یابی ماژول های متصل: هنگام بررسی مشکلات سوئیچ شبکه، ابتدا مطمئن شوید که سوئیچ و ماژول به درستی تغذیه شده اند و سپس بررسی کنید که آیا ماژول ها در موقعیت صحیح خود وصل شده اند یا خیر. در نهایت بررسی کنید که آیا کابل ماژول متصل شده در حالت عادی است یا خیر.


خرید سوئیچ شبکه

شما می توانید برای خرید انواع سوئیچ شبکه بابهترین قیمت و نازل ترین خدمات پس از فروش به وب سایت امارات رایان مراجعه کنید.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید