عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

28 / 10 / 1402

چراغ های مودم چه چیزی را نشان می دهد؟

چراغ های مودم چه چیزی را نشان می دهد؟

چراغ های مودم چه چیزی را نشان می دهد؟

نمادها و چراغ های مودم می توانند معانی و مفاهیم مختلفی داشته باشند. مودم های اینترنتی دارای نمادها و چراغ های ال ای دی بسیار متنوعی هستند که بسته به رنگ و کارکرد آن ها، معنی آنها می تواند تغییر کند.

به عنوان مثال، چراغ های مودم با چشمک زن سریع معنایی کاملاً متفاوت با زمانی دارند که چراغ های مودم ثابت هستند یا اصلاً روشن نمی شوند.

در این مقاله به توضیح معنی رنگ چراغ های روی مودم، نحوه خواندن علائم روی مودم و معانی مختلف چراغ های مودم در حالت چشمک زن و ثابت می پردازیم.


معنی رنگ چراغ های روی مودم

چراغ های LED روی مودم ها نشان دهنده عملکرد و فعالیت قسمت های مختلف و قابلیت های مودم است. برخی از رنگ ها می توانند نشان دهند که کدام ویژگی دستگاه یا سرویس اینترنت فعال است. اگر خطایی وجود داشته باشد یا اتصال آفلاین باشد، این چراغ ها با توجه به هر حالت، رنگ خاصی خواهند داشت.

البته توجه داشته باشید که معنای رنگ چراغ های مودم بسته به مدل مودم و ارائه دهنده خدمات اینترنتی مورد استفاده متفاوت است. اما به طور معمول، رنگ های مختلف حالت های زیر را نشان می دهند:


سبز

چراغ سبز مودم معمولاً موارد زیر را نشان می دهد:

وصل کردن منبع تغذیه مودم.

اتصال فعال به اینترنت.

ارتباط دو طرفه فعال بین دو دستگاه در شبکه.

خط تلفن فعال یا سیگنال اینترنت قوی.


آبی

نور آبی مودم نشان دهنده موارد زیر است:

سیستم عامل در حال به روز رسانی است.

مودم برای ارتباط دو طرفه به دستگاه دیگری متصل می شود.

ارائه دهنده خدمات اینترنت شناسایی شده است.

فرآیند اتصال شروع شده یا فرآیند اتصال به پایان رسیده است.

تماس تلفنی در حال انجام است.


نارنجی

نور مودم نارنجی اغلب نشان دهنده یک اتصال اینترنتی خوب (اما نه عالی) است. همچنین در برخی موارد این رنگ نشان دهنده موارد زیر است:

مراحل اولیه فرآیند اتصال پس از روشن کردن مودم.

حالتی که در آن خدمات تلفن قطع است، اما تماس های اضطراری امکان پذیر است.

فرآیند برقراری ارتباط دو طرفه بین دو دستگاه در شبکه آغاز شده است.


قرمز

چراغ قرمز مودم می تواند به معنای زیر باشد:

داغ شدن بیش از حد مودم

یک خطای سرویس وجود دارد

اتصال اینترنت ضعیف

بدون اتصال به اینترنت

اعتبارسنجی PPP

مشکل در راه اندازی و قطع کامل سرویس تلفن


سفید

نور LED سفید معمولا در مودم ها برای نشان دادن اتصال برق استفاده می شود.

همچنین این چراغ می تواند معانی زیر را داشته باشد:

فرآیند برقراری ارتباط دو طرفه بین دو دستگاه آغاز شده است.

مودم در حال شناسایی یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی است.

به روز رسانی سیستم عامل در حال انجام است.


هر کدام از چراغ های مودم به چه معناست؟

مشابه رنگ چراغ های مودم، چشمک زدن سریع چراغ های مودم یا حالت ثابت آنها نیز می تواند معانی مختلفی داشته باشد:


چراغ های مودم ثابت

معمولاً یک چراغ ثابت مودم که چشمک نمی‌زند به این معنی است که عملکرد مرتبط بدون مشکل کار می‌کند.

با این حال، چراغ قرمز یا نارنجی ثابت مودم، همانطور که در بالا ذکر شد، می تواند نشان دهنده مشکل یا خرابی مودم باشد.


چشمک زدن چراغ های مودم

یک چراغ مودم چشمک زن یا چشمک زن، بسته به رنگ آن، می تواند نشان دهنده اتصال خوب اینترنت، اتصال یا اتصال دو طرفه فعال یا اتصال خط تلفن باشد.

گاهی اوقات چشمک زدن چراغ های مودم می تواند به معنای شروع یک فرآیند باشد، در حالی که چشمک زدن سریعتر می تواند نشان دهنده پایان یک فرآیند باشد.


چراغ های مودم خاموش است

اگر چراغ LED مودم کاملاً خاموش باشد، معمولاً به این معنی است که منبع تغذیه قطع شده است، اتصال از یک ارائه دهنده خدمات اینترنت به طور کامل قطع شده است یا عملکردی از مودم غیرفعال شده است.

توجه داشته باشید که چراغ خاموش مودم همیشه نشانه بدی نیست. برای مثال، اگر نیازی به استفاده از کابل اترنت ندارید و به آن متصل نیستید، خاموش بودن چراغ اترنت منطقی است.

به همین ترتیب، اگر اتصال تلفن ثابت از طریق ارائه دهنده خدمات اینترنت برقرار نشود، چراغ تلفن خاموش می شود که به این معنی نیست که در جایی خراب یا مشکلی وجود دارد.


آشنایی با چراغ ها و نمادهای مودم

برخی از مودم‌ها یا سخت‌افزارهای مودم/روتر دارای برچسب‌های متنی در بالای چراغ‌های مودم یا مجموعه‌ای از نمادها بر روی آنها هستند تا درک معانی آنها آسان‌تر شود.

اگرچه آیکون‌های مودم و روتر معمولاً مشابه مواردی هستند که در تصویر نشان داده شده‌اند، اما اغلب از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت هستند. در ادامه به توضیح معنی هر علامت روی چراغ های مودم می پردازیم:

چراغ پاور: این یک نماد جهانی است و در اکثر مودم ها و انواع دیگر محصولات وجود دارد. اگر نماد پاور روشن باشد، نشان می دهد که دستگاه به منبع تغذیه متصل است.

وای فای و اینترنت: این نماد ممکن است به صورت دو نماد مجزا یا یک نماد روی مودم شما ظاهر شود. اگر فقط یکی از این نوع نمادها را روی مودم خود دارید، معمولاً به معنای سیگنال یا اتصال اینترنت است.

اما اگر مانند تصویر بالا دو علامت وای فای روی مودم مشاهده کردید، یکی مربوط به سیگنال اینترنت است و دیگری به معنای اتصال وای فای مودم به دستگاه های دیگر یا سیگنال های وای فای مجزای 2.5 و 5 است. گیگاهرتز

اینترنت: نماد اینترنت که شبیه یک سیاره با حلقه ای در اطراف آن است، به اتصال اینترنت اشاره دارد. گاهی اوقات از این نماد برای نشان دادن اتصال WAN نیز استفاده می شود. نماد @ نیز ممکن است برای این منظور استفاده شود. معمولا قرمز شدن چراغ اینترنت مودم به معنی قطع شدن اتصال اینترنت به سرویس دهنده یا قطع شدن اتصال ملی است.

اترنت: این علامت نشان دهنده اتصال کابل به مودم یا روتر است. به طور کلی تصویر یک مربع خالی به یک اتصال WAN اشاره دارد، اما مربعی با یک خط در سمت پایین. همانطور که در تصویر نشان داده شده است به اتصال LAN اشاره دارد.

USB: این نماد اتصال USB را نشان می دهد. نسخه های مختلفی از نماد USB وجود دارد، اما همه آنها معمولا شبیه این فرمت هستند.

WPS: این علامت معمولاً دو فلش است که یک دایره را تشکیل می دهد. WPS (راه اندازی محافظت شده از Wi-Fi) را نشان می دهد.

WPS راهی برای اتصال سریع دستگاه‌ها به Wi-Fi است که با فشار دادن دکمه‌ای در پشت روتر یا مودم فعال می‌شود. این چراغ مودم در طول این فرآیند برای مدت کوتاهی روشن می شود.


نتیجه

در حال حاضر برندهای مختلفی در حال تولید مودم هستند که بیشتر آنها از نمادها و نشانه های سفارشی خود استفاده می کنند. اما در بیشتر موارد، نمادها و نشانه ها معانی مشابهی دارند.

اگر چراغ های مودم روشن نمی شود، معمولاً نشان می دهد که عملکرد یا ویژگی نماد مربوطه غیرفعال است. در این راهنما، معنای رنگ های مختلف چراغ های مودم، نمادهای استفاده شده برای هر عملکرد و تفاوت بین روشن بودن، خاموش بودن یا چشمک زدن چراغ ها را بررسی کردیم.


خرید مودم

شما می توانید برای خرید انواع مودم و روتر با بهترین خدمات پس از فروش و نازل ترین قیمت به وب سایت امارات رایان مراجعه کنید.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید