عنوان مطلب وبلاگ

انتشار توسط امارات رایان

25 / 11 / 1402

تفاوت بین SSD وسترن دیجیتال سبز و آبی چیست؟

تفاوت بین SSD وسترن دیجیتال سبز و آبی چیست؟

تفاوت بین SSD وسترن دیجیتال سبز و آبی چیست؟

حافظه SSD نوعی حافظه با مدارهای به هم پیوسته است. این قسمت تمام اطلاعات دستگاه شما را به صورت دائم ذخیره می کند و از فلش مموری استفاده می کند. به طور کلی، SSD ها بسیار سریع تر از هارد دیسک های معمولی هستند، بی صدا، مقاوم در برابر ضربه هستند و تاخیر بسیار کمی دارند. این بیت ها داده ها را در سلول های نیمه هادی ذخیره می کنند و اولین بار توسط SanDisk در سال 1991 پیشگام شدند. اکنون این حافظه ها حجم های مختلفی را پوشش می دهند و شرکت Western Digital نیز دو نوع SSD را با برچسب های آبی و سبز ارائه می دهد.

تفاوت حافظه های SSD آبی و سبز در استفاده از آنهاست. برای استفاده معمولی از رایانه و کارهای روزانه، SSD های سبز بهتر هستند، در حالی که برای استفاده های پیشرفته تر، SSD های آبی بهتر هستند. به طور کلی، SSD های آبی قابل اعتمادتر هستند و تقریباً 75٪ بهتر از SSD های سبز عمل می کنند. SSD های آبی معمولا عملکرد بهتری دارند و نرخ خرابی کمتری دارند.

هارد دیسک های SSD وسترن دیجیتال آبی تا 2 ترابایت حجم دارند. این هارد دیسک ها از فناوری 3D NAND نیز بهره می برند. این SSD ها در مقایسه با سایر SSD ها و همچنین نسل قبلی آن ها تقریباً 25 درصد مصرف برق کمتری دارند و به دلیل همین مصرف انرژی پایین، استفاده از آن ها در دسکتاپ و لپ تاپ بسیار راحت تر است و مصرف انرژی و باتری لپ تاپ ها کاهش می یابد. می دهد. سرعت نوشتن ترتیبی این هارد ها 530 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن ترتیبی آنها 560 مگابایت بر ثانیه است.

SSD های سبز عملکرد بسیار خوبی برای استفاده روزانه دارند و عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل دارند. با این SSD ها می توانید به راحتی بازی کنید، کارهای معمولی را انجام دهید و کامپیوتر خود را سریع بوت کنید. آنها همچنین ضد ضربه و بسیار سبک وزن هستند و از داده های شما در صورت بروز مشکل محافظت می کنند. مصرف انرژی آنها بسیار کم است و شما می توانید به راحتی هارد کامپیوتر خود را با این هارد ها ارتقا دهید.


Image

Western Digital Blue SSD برای رایانه‌های سطح بالا که برای بازی‌های حرفه‌ای، ساخت فیلم‌های مختلف و پخش محتوای HD و سایر کارهای حرفه‌ای استفاده می‌شوند، استفاده می‌شود. این حافظه از فناوری 3D NAND SATA بهره می برد که سرعت آن را بهبود می بخشد و کارهای مختلف را به سرعت انجام می دهد. سرعت بوت شدن سیستم نیز بسیار سریع است و تقریباً فوری به نظر می رسد. سرعت نوشتن ترتیبی آن 530 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن متوالی آن 560 مگابایت بر ثانیه است.

SSD های آبی همچنین دارای فناوری های مختلفی برای حل خطا هستند که آنها را بسیار قابل اعتماد می کند و از داده های شما برای چندین سال محافظت می کند. هیچ قطعه متحرکی وجود ندارد که در صورت بروز اتفاقی مانند افتادن آسیب ببیند و به طور کلی این هارد دیسک تا 1.75 میلیون ساعت قابل اعتماد است. سازگاری این هارد نیز بسیار بالاست و تست های مختلفی را پشت سر گذاشته است. این هارد دارای گارانتی 5 ساله نیز می باشد که به این معنی است که می توانید برای مدت طولانی از اطلاعات خود استفاده کنید.

به طور کلی هارد دیسک های آبی بادوام هستند و 25 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی خود مصرف می کنند. این هارد دیسک ها همچنین دارای اتصال SATA 6Gb/s هستند و در اندازه های مختلف از 250 گیگابایت تا 2 ترابایت عرضه می شوند. همچنین این هارد دارای قابلیت SMART بوده و دما را مدیریت می کند تا بتوان از هارد به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

حافظه های SSD سبز نیز از 120 گیگابایت شروع می شوند و تا 480 گیگابایت می رسند. این هارد ها در ظرفیت های 120، 240 و 480 گیگابایتی عرضه می شوند و از طریق SATA III به سیستم متصل می شوند. این درایوها همچنین دارای فرم فاکتور 2.5 اینچی و ابعاد 100.5x69.85x7 میلی متر هستند و برخلاف Blue دارای 3 سال گارانتی محدود هستند. این SSD می تواند وضعیت سلامت خود را از طریق نرم افزار WD SSD Dashboard نشان دهد.

SSD سبز برای کارهای روزانه و استفاده بسیار ابتدایی بسیار خوب است. این قسمت تقریبا با اکثر دستگاه ها سازگار است و به راحتی می توان آن را بر روی لپ تاپ ها یا کامپیوترهای مختلف استفاده کرد و با عملکرد فوق العاده ای که دارد می تواند دستگاه را در 15 ثانیه بوت کند و تمامی اپلیکیشن ها مانند کروم و اپلیکیشن های MS Office در کمتر از 3 ثانیه اجرا می شوند. .

هنگام انتقال فایل ها و اطلاعات از روی هارد، قلم یا تلفن همراه زمان زیادی نمی برد و در عین حال این هارد بسیار دوستدار محیط زیست است. قیمتش خیلی پایینه و وزنش کمه و خیلی نازک هست و کلا قطعات متحرک نداره. مصرف برق آن تنها 3 یا 4 وات است و نصب آن نیز بسیار آسان است. سرعت آن 545 مگابایت بر ثانیه است که نسبت به سایر SSD ها بسیار بهتر است.


تفاوت های اصلی بین وسترن دیجیتال آبی و وسترن دیجیتال سبز

هارد دیسک های WD Blue در ظرفیت های 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت موجود است. در حالی که WD Green در حجم های 120، 240 و 480 گیگابایت موجود است.

سرعت خواندن متوالی WD Blue 560 مگابایت بر ثانیه است، در حالی که سرعت WD Green 545 مگابایت بر ثانیه است.

هارد دیسک WD Blue دارای اتصال 3D NAND SATA و گرین دارای فناوری SATA III است.

WD Blue تا 1.75 میلیون ساعت دوام آورده است، در حالی که این رقم برای سبز 1 میلیون ساعت است.

WD Blue برای استفاده های پیشرفته تر است، در حالی که سبز برای استفاده های ساده تر است.


نتیجه

هر دو WD Blue و WD Green دارای فرم فاکتورهای 2.5 اینچی یکسان هستند و هر دو دارای اتصال 6Gb/s هستند. گارانتی آنها نیز مشابه است و آبی دارای 5 سال گارانتی است در حالی که سبز دارای گارانتی سه ساله است. دمای کارکرد هر دوی آنها از 0 تا 70 درجه است و عملکرد و دوام کلی آبی بهتر از سبز است.


خرید هارد وسترن آبی

شما می توانید برای خرید انواع هارد وسترن در رنبندی مختلف با بهترین قیمت و نازل ترین خدمات پس از فروش به وب سایت امارات رایان مراجعه کنید.

آخرین مطالب وبلاگ
21 / 04 / 1403

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال

21 / 04 / 1403

چرا خرید هارد وسترن دیجیتال بهترین انتخاب است؟

21 / 04 / 1403

چه هارد دیسکی برای DVR مناسب است؟

21 / 04 / 1403

تجهیزات شبکه چیست؟

21 / 04 / 1403

قیمت کم باکس

27 / 12 / 1402

تاریخچه پیدایش هارد دیسک

26 / 12 / 1402

نحوه نامگذاری روترهای میکروتیک

24 / 12 / 1402

تبدیل هارد اینترنال لپ تاپ به اکسترنال

سبد خرید